Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Pazarlama Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMADA SAYISAL ANALİZLER PZRT504 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İsmail Erol
Profesör Doktor Zeliha Eser
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çözüm yöntemlerinin ve modelleri çözmede kullanılabilecek özel yazılımları tanırlar.
2) Çeşitli sorunlar karşısında uygun hareket tarzlarını önerilebilmek için elde edilen sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanırlar.
3) Değişik karar durumlarına analitik yaklaşma ve çeşitli kantitatif teknikler kullanılarak elde edilen sonuçları yorumlama bacerisi edinirler.
4) Küresel bakış açısını da kapsayacak şekilde gerçek işletme problemleri için, Yönetim Bilimi uygulamalarını vaka çalışmaları ile öğrenirler.
5) Belli bir karar durumu için en uygun modelin ayırt edilmesini ve formüle edilmesini sağlayacak altyapıya sahip olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, pazarlama problemlerinin matematiksel olarak modellenmesi üzerinde durulacaktır. Ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma problemlerine ilişkin özel yapılı problemler için çözüm yöntemleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Doğrusal Programlama: Model Formulasyon
2. Hafta Doğrusal Programlama: Grafik Çözüm
3. Hafta Doğrusal Programlama: Amaç Fonksiyonu Katsayılarının Duyarlılık Analizi
4. Hafta Doğrusal Programlama Bilgisayar Uygulamaları
5. Hafta Ulaştırma Problemi
6. Hafta Atama Problemi
7. Hafta Tamsayılı Doğrusal Programlama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Karar Analizi
10. Hafta Şebeke Modelleri
11. Hafta Proje Yönetimi
12. Hafta Kuyruk Modelleri
13. Hafta Simülasyon
14. Hafta Kuyruk Modelleri ve Simülasyon Bilgisayar Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAnderson, D. R., D. J. Sweeney ve T. W. Williams. 2000. In Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making. South Western Collage Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSorun/Problem Çözme,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık1125125
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık1125125
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Toplam İş Yükü298
Toplam İş Yükü / 309,93
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8  X     X    
P9         
P10