DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor İsmail Erol Profesör Doktor Zeliha Eser
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çözüm yöntemlerinin ve modelleri çözmede kullanılabilecek özel yazılımları tanırlar. 2) Çeşitli sorunlar karşısında uygun hareket tarzlarını önerilebilmek için elde edilen sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanırlar. 3) Değişik karar durumlarına analitik yaklaşma ve çeşitli kantitatif teknikler kullanılarak elde edilen sonuçları yorumlama bacerisi edinirler. 4) Küresel bakış açısını da kapsayacak şekilde gerçek işletme problemleri için, Yönetim Bilimi uygulamalarını vaka çalışmaları ile öğrenirler. 5) Belli bir karar durumu için en uygun modelin ayırt edilmesini ve formüle edilmesini sağlayacak altyapıya sahip olurlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, pazarlama problemlerinin matematiksel olarak modellenmesi üzerinde durulacaktır. Ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma problemlerine ilişkin özel yapılı problemler için çözüm yöntemleri incelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Doğrusal Programlama: Model Formulasyon | 2. Hafta | Doğrusal Programlama: Grafik Çözüm | 3. Hafta | Doğrusal Programlama: Amaç Fonksiyonu Katsayılarının Duyarlılık Analizi | 4. Hafta | Doğrusal Programlama Bilgisayar Uygulamaları | 5. Hafta | Ulaştırma Problemi | 6. Hafta | Atama Problemi | 7. Hafta | Tamsayılı Doğrusal Programlama | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Karar Analizi | 10. Hafta | Şebeke Modelleri | 11. Hafta | Proje Yönetimi | 12. Hafta | Kuyruk Modelleri | 13. Hafta | Simülasyon | 14. Hafta | Kuyruk Modelleri ve Simülasyon Bilgisayar Uygulamaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Anderson, D. R., D. J. Sweeney ve T. W. Williams. 2000. In Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making. South Western Collage Publishing. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sorun/Problem Çözme,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 125 | 125 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 125 | 125 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 298 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |