Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Aile ile ilgili temel kavramları tanımlar 2) Değişen aile yapısı ve aile dinamiğini açıklar 3) Ailede kişiler arası ilişkiler ve iletişim ile ilgili kavramları açıklar 4) Aile ve aile içi ilişkilere yönelik kuramları açıklar 5) Sağlıklı aile içi iletişimi örneklerle açıklar 6) Farklı özellikteki ailelere, sorunlarının çözümünde rehberlik yapar 7) Ailedeki iletişim çatışmalarının nedenlerini değerlendirir ve çözüm üretir 8) Aile merkezli yaklaşımları bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste aile ile ilgili temel kavramlar, ailenin fonksiyonları, ailede roller ve ilişkiler, farklı nitelikteki aileler ve özellikleri, aileye yönelik hizmetler ile ilgili yeterlilikler kazandırılması amaçlanmakta olup ders kapsamında aile ile ilgili temel kavramlar, ailenin fonksiyonları, ailede roller ve ilişkiler, farklı nitelikteki aileler ve özellikleri, aileye yönelik hizmetler konularına yer verilmiştir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı, Ders İçeriğinin Tanıtımı
2. Hafta
Aile Sistemi ve Aile Yapısı,Ailenin Hayatımızdaki Yeri ve Önemi,Ekolojik Sistem Kuramı
3. Hafta
Aile Yaşam Döngüsü
4. Hafta
Aile ve Çocuk (Sağlıklı Aile İçi İletişim Ebeveynler Arası İletişim Ebeveyn Çocuk İletişimi
5. Hafta
Boşanma, Kardeş Kıskançlığı
6. Hafta
Aile İçi Şiddet
7. Hafta
Çocuk Yetiştirme Tutumları,Aile ile İletişimde Eğitimcinin Rolü
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Gelişimsel ve Rastlantısal Yaşam Krizleri
10. Hafta
Aile Danışmanlığı
11. Hafta
Sistemik Aile Danışmanlığı,Yapısal Aile Danışmanlığı
12. Hafta
Psikoanalitik Aile Danışmanlığı,Bilişsel Davranışçı Aile Terapisi
13. Hafta
Madde Bağımlısı Ergenlerde Aile Terapileri ve Bir Olgu Sunumu
14. Hafta
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitiminde Aile Danışmanlığı
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tepeli, K., Durualp, E. (2018). Aile ve Yaşam Döngüsü. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Aksoy, B. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS; Ankara. Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul. Baltaş, Z. 1999. Ana-baba okulu. Temel ihtiyaçların kazanılmasında ailenin rolü. Remzi Kitabevi, İstanbul. Çağdaş, A. 2002. Anne-baba-çocuk iletişimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
157
Toplam İş Yükü / 30
5,23
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ