DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kendi yaratıcılığını ve problem çözme becerilerini geliştirir 2) Sanatın çocuğun gelişimindeki ve eğitimindeki yeri ve önemini açıklar 3) Çocukların gelişim seviyelerine uygun yaratıcı eğitim programları planlar 4) Çocukların yaratıcılığını geliştirici etkinlikler uygular. 5) Çocukların gelişimine ve ihtiyacına uygun yaratıcı materyaller tasarlar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste öğrencilerin; yaratıcılıklarını geliştirerek yaratıcı düşünebilme becerisi kazanabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca çocuklar için yaratıcı sanat etkinlikleri planlayıp uygulayabilme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır.Ayrıca yaratıcılık ve sanata ilişkin temel kavramlar, yaratıcılık üzerinde etkili olan faktörler, farklı sanat alanlarının çocuklar üzerindeki etkileri, sanat eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar ve yaratıcı sanat etkinlikleri hazırlama ile ilgili yeterliliklerin de kazandırılmasıhedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri | 2. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi ve Yaratıcılığın Desteklenmesinde Eğitimcinin Rolü | 3. Hafta | Sanat ve Estetik | 4. Hafta | Erken Çocukluk Döneminde Sanat | 5. Hafta | Sanat Çalışmalarının Eğitim Programındaki Yeri | 6. Hafta | Maske Tasarımı, Çocuk Çizimlerinde Gelişimsel Aşamalar | 7. Hafta | Kostüm Tasarımı | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Kostüm Tasarımı | 10. Hafta | Kostüm Tasarımı | 11. Hafta | Kukla Tasarımı | 12. Hafta | Kukla Tasarımı | 13. Hafta | Kukla Tasarımı | 14. Hafta | Yaratıcılığı Geliştirici Etkinlikler | 15. Hafta | FİNAL |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitabı: Kalburan, C.N (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten kitap. Yardımcı Ders Kitapları: May, R.(2003).Yaratma cesareti (Çev: Alper Oysal). 8.basım. Metris yayınları, Istanbul.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Uygulama | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |