Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kendi yaratıcılığını geliştirir. 2) Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimi, yaratıcı yöntem ve teknikleri ile çocuklarla iletişim kurma yöntemlerini açıklar. 3) Yapılacak uygulamalarla çocukların yaşlarına göre kullanılabilecekleri materyalleri seçer. 4) Çocukların gelişim seviyelerine uygun yaratıcı eğitsel etkinlikler hazırlar. 5) Sanat programları ile çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını destekler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders ile öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmeleri ve kullanabilmeleri, erken çocukluk döneminde yaratıcılığın gelişimini, edinilen yaratıcı düşünce tekniklerini çocukla iletişim sürecinde ve çocuklarla yapılacak uygulamalar sırasında kullanabilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek, iki boyutlu-üç boyutlu sanat etkinlikleri tasarlamak ve sanat aracılığı ile estetik bir bakış açısı kazandıarak hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri bir ortam sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı,
2. Hafta
Yaratıcılık, Yaratıcılığın İnsan Yaşamındaki Yeri, Yaratıcılık Ve Beyin
3. Hafta
Yaratıcılık düşünme kuramları
4. Hafta
Yaratıcılık Süreçleri, Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirici Teknik Ve Yöntemler, İnovasyon
5. Hafta
Yaratıcılığı Etkileyen Faktörler , Yaratıcılığı Öğrenmede Eğitim Kurumları Ve Öğretmenler
6. Hafta
Sanatın Anlamı Ve İşlevi, Sanatın Sınıflandırılması,Sanat Eğitiminin Önemi ve Gerekliliği
7. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık, Sanat ve Estetik Gelişim
8. Hafta
Çocuğun Çizgisel Gelişimi ve Çocuk Resimleri
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Müzelerin ve Sanat Galerilerinin Çocuğun Yaşantısındaki Önemi
11. Hafta
İki Boyutlu Sanat Uygulamaları: Boyama Teknikleri Ve Baskı Teknikleri, Kolaj
12. Hafta
İki Boyutlu Sanat Uygulamaları:, Origami Maske ve kukla yapımı
13. Hafta
Üç boyutlu sanat uygulamaları: Yoğurma maddelerinin yapımı ve şekillendirmesi
14. Hafta
Üç Boyutlu Sanat Uygulamaları: Atık Materyallerle İnşa Çalışmaları
15. Hafta
Ödev Sunumları
16. Hafta
Final
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı: Argun, Y. (2004). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitim, Anı Yayıncılık. Yardımcı Ders Kitapları: Emel Çakıroğlu Wilbrand (2015), Çocuk Eğitimi Sanatı, Aura Yayınevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Uygulama
1
20
20
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ