Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ile ilgili temel kavramları bilir 2) Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartlarını açıklar 3) Türkiye'de ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarını karşılaştırır 4) Türkiye'de ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim yaklaşımlarını açıklar 5) Öğrenme kuramları ve öğrenme sürecini açıklar 6) Program tasarısı hazırlar 7) Program geliştirme ilkelerini kullanarak yıllık, aylık plan, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı hazırlar, uygular ve değerlendirir. 8) Erken çocukluk eğitim programında aile katılımıı çalışmaları planlar, uygular ve değerlendirir. 9) Eğitim programında çocuğun gelişiminin değerlendirilmesini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında eğitimin temel kavramları, erken çocukluk eğitimindeki yaklaşımlar ve programların (Head Start Yaklaşımı , Reggio Emilia Yaklaşımı , High Scope Yaklaşımı , Waldorf Pedagojisi, Montessori Yaklaşımı, GEMS) tanıtılması,eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca MEB Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda okul öncesi eğitimin ilkeleri, Etkinlik Planı, Günlük Eğitim Akışı, Aylık Plan hazırlanmasına ilişkin süreçlerin de işlenmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı, Ders İçeriğinin Tanıtımı
2. Hafta
Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi,Okul Öncesi Eğitimle Ilgili Temel Kavram ve Ilkeler
3. Hafta
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar ( Waldorf, Montessori, Bank Street, Ev Okulu, Head Start)
4. Hafta
Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar ( Portage, Proje Yaklaşımı, Highscope, Reggio Emilia, Orman Okulu,
5. Hafta
Program Geliştirmede Tasarım ve Modeller Program Tasarısı Hazırlama
6. Hafta
Öğrenme Kuramları ve Öğrenme Süreci
7. Hafta
MEB 2013 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı ve Okul Öncesi Eğitim Programı? Temel Özellikleri
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı: Gelişim Özellikleri,Kazanımlar ve Göstergeleri,Öğrenme Merkezleri,
10. Hafta
MEB 2013 OÖEP Yıllık plan , Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planı
11. Hafta
Bütünleştirilmiş Etkinlik Hazırlama ve Sunma
12. Hafta
Programın Değerlendirme Boyutu, Aile Katılım Çalışmaları
13. Hafta
Eğitim Programlarında Çocuğun Gelişiminin Değerlendirilmesi
14. Hafta
Örnek Uygulamalar
15. Hafta
FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı Program Kitabı(2013). MEB Okul Öncesi EğiTim Programı Etkinlik Kitabı (2013). Aktan Acar, E. (2017). Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği. Nobel Akademi Yayıncılık;Ankara. Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık; Ankara. Temel, F., Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ