Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA EĞİTİM PROGRAMLARI VE YAKLAŞIMLARI CGP213 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Döndü Ceren Kılıç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim ile ilgili temel kavramları bilir
2) Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartlarını açıklar
3) Türkiye'de ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarını karşılaştırır
4) Türkiye'de ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim yaklaşımlarını açıklar
5) Öğrenme kuramları ve öğrenme sürecini açıklar
6) Program tasarısı hazırlar
7) Program geliştirme ilkelerini kullanarak yıllık, aylık plan, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
8) Erken çocukluk eğitim programında aile katılımıı çalışmaları planlar, uygular ve değerlendirir.
9) Eğitim programında çocuğun gelişiminin değerlendirilmesini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders kapsamında eğitimin temel kavramları, erken çocukluk eğitimindeki yaklaşımlar ve programların (Head Start Yaklaşımı , Reggio Emilia Yaklaşımı , High Scope Yaklaşımı , Waldorf Pedagojisi, Montessori Yaklaşımı, GEMS) tanıtılması,eğitim programı hazırlama sürecine ilişkin bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca MEB Okul Öncesi Eğitim Programı doğrultusunda okul öncesi eğitimin ilkeleri, Etkinlik Planı, Günlük Eğitim Akışı, Aylık Plan hazırlanmasına ilişkin süreçlerin de işlenmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı, Ders İçeriğinin Tanıtımı
2. Hafta Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi,Okul Öncesi Eğitimle Ilgili Temel Kavram ve Ilkeler
3. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar ( Waldorf, Montessori, Bank Street, Ev Okulu, Head Start)
4. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar ( Portage, Proje Yaklaşımı, Highscope, Reggio Emilia, Orman Okulu,
5. Hafta Program Geliştirmede Tasarım ve Modeller Program Tasarısı Hazırlama
6. Hafta Öğrenme Kuramları ve Öğrenme Süreci
7. Hafta MEB 2013 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı ve Okul Öncesi Eğitim Programı? Temel Özellikleri
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı: Gelişim Özellikleri,Kazanımlar ve Göstergeleri,Öğrenme Merkezleri,
10. Hafta MEB 2013 OÖEP Yıllık plan , Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planı
11. Hafta Bütünleştirilmiş Etkinlik Hazırlama ve Sunma
12. Hafta Programın Değerlendirme Boyutu, Aile Katılım Çalışmaları
13. Hafta Eğitim Programlarında Çocuğun Gelişiminin Değerlendirilmesi
14. Hafta Örnek Uygulamalar
15. Hafta FİNAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMEB Okul Öncesi Eğitim Programı Program Kitabı(2013).
MEB Okul Öncesi EğiTim Programı Etkinlik Kitabı (2013).
Aktan Acar, E. (2017). Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği. Nobel Akademi Yayıncılık;Ankara.
Temel, F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık; Ankara.
Temel, F., Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları. Hedef CS Yayıncılık; Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1                 
P2                 
P3    X   X   X          
P4                 
P5                 
P6  X   X   X   X   X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X          
P8    X         X       X
P9                 
P10                X  
P11                 
P12                 
P13