Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk döneminde bilim eğitimini açıklar. 2) Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini tanımlar. 3) Fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır. 4) Fen eğitimi için uygun eğitsel materyaller ve diğer kaynakları tanımlar. 5) Fen eğitiminde sınıf içi ve dışı ortamlardan yararlanır. 6) Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemini, temel ilkelerini ve standarlarını açıklar 7) Erken çocuklukta matematiksel becerilerin gelişimini açıklar 8) Erken çocuklukta temel matematiksel kavramları ve süreçleri açıklar 9) Erken çocuklukta matematik eğitim etkinlikleri ve programları hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Erken çocukluk eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin gelişimini kavrayarak bilime ilişkin olumlu tutum geliştirme ve sınıf içi uygulamalarla fen eğitimi yöntemlerinin tanınması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Okul öncesi dönemde fen eğitiminin niteliği ve amacı
2. Hafta
Erken çocukluk döneminde bilimin doğası ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimi
3. Hafta
Okul öncesi dönemde fen eğitimi yöntemleri
4. Hafta
Fen eğitiminde öğrenme merkezleri, fen eğitimi materyalleri, fen eğitimi ile ulaşılabilecek amaç ve kazanımlar
5. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde Stem Yaklaşımı ve Proje Tabanlı Yaklaşım
6. Hafta
Okul öncesi eğitimde fen programları, Fen ve Teknoloji
7. Hafta
Erken çocuklukta fen etkinlikleri hazırlama ve uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden, parklardan yararlanma
10. Hafta
Erken çocuklukta matematik eğitimi önemi, ilkeleri ve standartları
11. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematiksel kavramların gelişimi
12. Hafta
Sayma öncesi kavramlar,temel matematik kavramları ve süreçler
13. Hafta
Erken çocuklukta matematik eğitiminin amacı, öğretmenin rolü ve matematik öğrenme ortamları
14. Hafta
Erken çocuklukta matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
15. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ayvacı HŞ, Ünal S. (2017). Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara. Akman B, Uyanık Balat G, Güler Yıldız T. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Anı Yayıncılık; Ankara. Uludağ, G. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. Nobel Akademi Yayıncılık;Ankara. Smith,SS. (2009). Erken Çocuklukta Matematik. S.Erdoğan, (Çev.Edt. Eğiten kitap yayınları;Ankara.