Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ CGP212 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Döndü Ceren Kılıç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken çocukluk döneminde bilim eğitimini açıklar.
2) Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini tanımlar.
3) Fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır.
4) Fen eğitimi için uygun eğitsel materyaller ve diğer kaynakları tanımlar.
5) Fen eğitiminde sınıf içi ve dışı ortamlardan yararlanır.
6) Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemini, temel ilkelerini ve standarlarını açıklar
7) Erken çocuklukta matematiksel becerilerin gelişimini açıklar
8) Erken çocuklukta temel matematiksel kavramları ve süreçleri açıklar
9) Erken çocuklukta matematik eğitim etkinlikleri ve programları hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIErken çocukluk eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin gelişimini kavrayarak bilime ilişkin olumlu tutum geliştirme ve sınıf içi uygulamalarla fen eğitimi yöntemlerinin tanınması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Okul öncesi dönemde fen eğitiminin niteliği ve amacı
2. Hafta Erken çocukluk döneminde bilimin doğası ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimi
3. Hafta Okul öncesi dönemde fen eğitimi yöntemleri
4. Hafta Fen eğitiminde öğrenme merkezleri, fen eğitimi materyalleri, fen eğitimi ile ulaşılabilecek amaç ve kazanımlar
5. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Stem Yaklaşımı ve Proje Tabanlı Yaklaşım
6. Hafta Okul öncesi eğitimde fen programları, Fen ve Teknoloji
7. Hafta Erken çocuklukta fen etkinlikleri hazırlama ve uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden, parklardan yararlanma
10. Hafta Erken çocuklukta matematik eğitimi önemi, ilkeleri ve standartları
11. Hafta Erken çocukluk döneminde matematiksel kavramların gelişimi
12. Hafta Sayma öncesi kavramlar,temel matematik kavramları ve süreçler
13. Hafta Erken çocuklukta matematik eğitiminin amacı, öğretmenin rolü ve matematik öğrenme ortamları
14. Hafta Erken çocuklukta matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
15. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAyvacı HŞ, Ünal S. (2017). Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara.
Akman B, Uyanık Balat G, Güler Yıldız T. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Anı Yayıncılık; Ankara.
Uludağ, G. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. Nobel Akademi Yayıncılık;Ankara.
Smith,SS. (2009). Erken Çocuklukta Matematik. S.Erdoğan, (Çev.Edt. Eğiten kitap yayınları;Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Deney,Soru-Cevap,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1                 
P2    X              
P3  X   X   X   X          
P4                 
P5            X      
P6  X           X      
P7                 
P8                  X
P9                 
P10                 
P11                  X
P12                 
P13