Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dersin gerekliliklerini bilir 2) Metinlerin deşifre edilmesini öğrenir 3) Eleştirel kulağını geliştirir 4) Doğru ve güzel konuşma becerileri edinir 5) Entelektüel donanımlarına katkı sağlar. 6) 7) 8) 9)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrenciye dünyadaki ikna sanatlarının başında gelen konuşma becerisi ve anadilin önce doğru sonra da güzel konuşulması kurallarının benimsetilmesidir. Dersin kapsamını konuşma kavramı, konuşma-dinleme becerisinde esas unsurlar, diksiyon kavramı ve önemi, ağzın kullanımı, sesin kullanımı, nefesin kullanımı, Türkçenin özellikleri, ünlü harflerin kullanımı, Türkçede yanlış kullanılan sözcük ve deyimler, söyleyiş, boğumlama, çözümleme ve deşifre, vurgu, sözcük vurgusu, cümle vurgusu, ulama, konuşma ve okumaya katkıları konuları oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Derse Genel Giriş, öğrencilerin konuşma hatalarının saptanması
2. Hafta
Ağzın kullamı,sesin kullanımı,nefesin kullanımı
3. Hafta
Türkçenin özellikleri, Türkçe nasıl bir dildir? Dilimizdeki ünlü harfleri doğru ve temiz çıkarabilme
4. Hafta
Söyleyiş? prononciation?,boğumlama? articulation?,çözümleme? deşifre? anlatımı.Ulama neden gereklidir? Ulama bir konuşmaya,okumaya ne katar?
5. Hafta
Günümüzde sıklıkla yanlış kullanılan sözcük ve deyimler. Kaybolmaya yüz tutmuş, bir dilin incisi deyimlerin anlamını ne kadar biliyoruz?
6. Hafta
Vurgu. Bir dilin melodisini meydana getiren Vurgu ne demektir? Kaç türlü vurgu vardır bizim dilimizde?
7. Hafta
Metin okumaları? Hazırlanılmış ve hazırlanılmamış metinlerin deşifresi.
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Siz sesinizdesiniz ne demek?
10. Hafta
Güzel konuşma ve dinleme sanatı
11. Hafta
Öykü okumaları,mizah okumaları
12. Hafta
Sunumda başarılı olma yöntemleri
13. Hafta
Röportaj teknikleri
14. Hafta
Dönemin değerlendirilmesi,öğrencilere tavsiyeler
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alıştırmalı diksiyon sanatı-Yazan Nüzhet Şenbay, Konuşma eğitimi-Yazan Suat Taşer
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Uygulama/Pratik
1
35
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Uygulama
1
20
20
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ