Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler. 2) Algı gelişimiyle ilgili yaklaşımları öğrenirler. 3) Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler 4) 7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler. 5) 7 Duyunun gelişimini destekleyici program geliştirirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders ile duyum ve algının tanımları, farklılıkları, 7 Duyu, Görme Duyusu, İşitme Duyusu, Dokunma Duyusu, Tad Alma Duyusu, Koklama Duyusu, Propriosepsiyon, Denge duyusunun tanınması, duyuların gelişim süreci ve özellikleri ile erken çocukluk döneminde Duyu gelişiminin desteklenmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Oryantasyon
2. Hafta
Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları
3. Hafta
Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler
4. Hafta
Duyusal Sistemlerin İşlevi ve erken dönemde Desteklenmesi (İşitme Algısı, Görme Algısı, Dokunma Algısı)
5. Hafta
Duyusal Sistemlerin İşlevi ve erken dönemde Desteklenmesi (Koku-Tat Alma Algısı,Propriosepsiyon, Denge Duyusu)
6. Hafta
Duyusal Farkındalığı Destekleyici Materyaller ve Kullanımı
7. Hafta
Duyu Eğitiminin Gelişimdeki Yeri ve Aileler, Profesyonellere Yönelik Öneriler
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri (ÖDEV)
10. Hafta
Duyu Eğitimi ve Montessori Yaklaşımı
11. Hafta
Özel Gereksinimli Çocuklarda Duyu ve Fiziksel Egzersiz Eğitimi
12. Hafta
Eğitim Programında Duyu Odaklı Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
13. Hafta
Duyular ile ilgili Kitap Değerlendirmesi
14. Hafta
Duyu Eğitiminde Ailenin ve Öğretmenin Rolü
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
18. Hafta
19. Hafta
20. Hafta
21. Hafta
22. Hafta
23. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ