Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Çocuk Gelişimi Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE FEN EĞİTİMİ CGP152 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar
2) Erken çocukluk döneminde Bilimsel Süreç becerilerinin gelişimini tanımlar
3) Erken çocukluk döneminde fen eğitimi yöntemlerini bilir
4) Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri planlar
5) Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri uygular
6) Bilim eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolünü açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIOkul öncesi dönemde çocuklara fen eğitiminin öneminin, fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri, fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri, fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolü, fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları, fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları, fen öğretiminde işbirlikli öğrenme, fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin Tanıtılması ve Giriş
2. Hafta Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Okul öncesi dönemde fen eğitiminin niteliği ve amacı
3. Hafta Erken çocukluk döneminde bilimin doğası ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimi
4. Hafta Okul öncesi dönemde fen eğitimi yöntemleri
5. Hafta Erken Çocukluk Döneminde Stem Yaklaşımı ve Proje Tabanlı Yaklaşım
6. Hafta Okul öncesi eğitimde fen programları, Fen ve Teknoloji
7. Hafta Fen eğitiminde öğrenme merkezleri, fen eğitimi materyalleri, fen etkinlikleri ile ulaşılabilecek amaç ve kazanımlar
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden, parklardan yararlanma
10. Hafta Feza Gürsey Bilim Merkezi Gezisi
11. Hafta Çevre eğitimi
12. Hafta MTA Tabiat Tarihi Müzesi Gezisi
13. Hafta Bilim Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü
14. Hafta Fen eğitiminde değerlendirme ve Fen Etkinlikleri
15. Hafta FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAyvacı HŞ, Ünal S. (2017). Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara.
Akman B, Uyanık Balat G, Güler Yıldız T. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Anı Yayıncılık; Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4  X   X   X   X   X  
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11  X   X   X   X   X  
P12           
P13