Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar 2) Erken çocukluk döneminde Bilimsel Süreç becerilerinin gelişimini tanımlar 3) Erken çocukluk döneminde fen eğitimi yöntemlerini bilir 4) Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri planlar 5) Çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri uygular 6) Bilim eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolünü açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Okul öncesi dönemde çocuklara fen eğitiminin öneminin, fen çalışmalarında temel fen kavramları ve bu kavramları öğretme teknikleri, fen eğitiminde bilimsel süreç becerileri, fen öğretiminde öğretmenin ve ailenin rolü, fen öğretiminde kavram haritaları ve uygulamaları, fen öğretiminde analojiler ve uygulamaları, fen öğretiminde işbirlikli öğrenme, fen öğretiminde fen projeleri ve uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin Tanıtılması ve Giriş
2. Hafta
Fen nedir? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Okul öncesi dönemde fen eğitiminin niteliği ve amacı
3. Hafta
Erken çocukluk döneminde bilimin doğası ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimi
4. Hafta
Okul öncesi dönemde fen eğitimi yöntemleri
5. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde Stem Yaklaşımı ve Proje Tabanlı Yaklaşım
6. Hafta
Okul öncesi eğitimde fen programları, Fen ve Teknoloji
7. Hafta
Fen eğitiminde öğrenme merkezleri, fen eğitimi materyalleri, fen etkinlikleri ile ulaşılabilecek amaç ve kazanımlar
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Okul öncesi dönemde fen eğitiminde müzelerden, bilim merkezlerinden, parklardan yararlanma
10. Hafta
Feza Gürsey Bilim Merkezi Gezisi
11. Hafta
Çevre eğitimi
12. Hafta
MTA Tabiat Tarihi Müzesi Gezisi
13. Hafta
Bilim Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü
14. Hafta
Fen eğitiminde değerlendirme ve Fen Etkinlikleri
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ayvacı HŞ, Ünal S. (2017). Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık; Ankara. Akman B, Uyanık Balat G, Güler Yıldız T. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi. Anı Yayıncılık; Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
152
Toplam İş Yükü / 30
5,06
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ