Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oyunun erken çocukluk dönemdeki önemini açıklar 2) Oyun ile ilgili kuramları açıklar 3) Oyun türleri ve oyun aşamalarını açıklar 4) Oyun temelli programı açıklar 5) Etkili oyun alanları ve içerikleri oluşturmak için gerekli unsurları kavrar 6) Çocukların oyunlarında yetişkin rolünün önemini açıklar 7) Oyunun eğitsel ve gelişimsel değerini açıklar 8) Oyunu çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanır 9) Oyun temelli değerlendirmeyi açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders kapsamında oyunun tarihçesi, oyunun tanımı, türleri, oyunla ilgili sınıflandırmalar, oyun kuramları, oyuncak ve oyun materyallerinin işlevi ile oyuncak güvenliği, oyunun eğitsel ve gelişimsel önemininin kavranması, oyunun çocuğu tanıma ve değerlendirmede etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma becerisininin geliştirilmesi, gelişim alanlarını destekleyici oyun alanları düzenlemeye yönelik öneriler geliştirilmesi, ülkemizin farklı bölgelerinde oynanan yöresel çocuk oyunları ve farklı kültürlerdeki çocukların oynadıkları oyun türleri hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. Gelişimsel bir perspektiften çocukta oyun gelişiminin tanınması, kavranması ve elde edilen kazanımların değerlendirilmesi; çocuğu tanıma/değerlendirme, yaş ve gelişim özelliğine uygun eğitsel oyun etkinliklerinin hazırlanması, yaş ve gelişim düzeyine uygun oyun alanlarının düzenlenmesi ve oyuncak güvenliği konusunda farkındalık geliştirme süreçleri açısından önemlidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Ders İçeriğinin Tanıtılması ve Giriş
2. Hafta
Oyunun Tarihçesi, Oyun ile İlgili Temel Kavramlar, Oyunun Özellikleri
3. Hafta
Oyun ile İlgili Kuramlar
4. Hafta
Oyun Gelişimi, Oyun Sınıflandırmaları, Evreleri ve Türleri
5. Hafta
Oyunun Farklı Gelişim Alanlarına Göre Çocuğun Gelişimine Katkıları
6. Hafta
Oyuncak ve Oyun Materyalleri, Oyuncak Güvenliği , Oyun Alanları
7. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde Riskli Oyun
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Oyun Aracılığıyla Çocuğu Tanıma Yöntemleri, Öğretim Yöntemi Olarak Oyun
10. Hafta
Okul Öncesi Eğitim Programlarında Oyun Etkinliklerinin Planlanması
11. Hafta
Hastanede Oyun/Özel Gereksinimli Çocuklarda Oyun
12. Hafta
Oyun Temelli Değerlendirme
13. Hafta
Anaokulu Ziyareti ve Uygulama (*)
14. Hafta
Yöresel ve Kültürel Oyunlar (Uygulama)
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aksoy,AB. (2018). Çocuk ve Oyun. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Gülay Ogelman, H. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Eğiten Kitap Yayınları; Ankara. Aksoy, AB., Dere Çiftçi, H. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Ankara: Pegem Akademi. Önder, A. (2017) Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademi Yayıncılık. Aksoy, AB. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Sevinç, M. (2004) Oyun. MORPA Yayınları, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Toplam(%)
0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
0
Finalin Başarıya Oranı(%)
100
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
15
15
Toplam İş Yükü
123
Toplam İş Yükü / 30
4,1
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ