Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Erken Çocukluk Döneminde fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal duygusal gelişimi açıklar 2) Çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal duygusal gelişimi açıklar 3) Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal duygusal gelişimi açıklar 4) Kişilik gelişimini açıklar 5) Cinsel Gelişimi açıklar 6) Alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders kapsamında erken çocukluk dönemi, çocukluk dönemi ve ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, motor, dil ve sosyal-duygusal, kişilik ve cinsel gelişim alanları incelenecektir. Gelişim alanlarının birbiriyle olan ilişkisi tartışılarak eğitimin gelişime olan katkısı değerlendirilecektir. Kişilik gelişimi ve cinsel gelişim alanları incelenecektir. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. Kuramsal bilgiler çerçevesinde çocukların gelişim özelliklerinin tanınması, içselleştirilmesi ve elde edilen kazanımların çocuğu tanıma/değerlendirme, yaş ve gelişim özelliğine uygun eğitsel programların hazırlanması süreçlerinde önemlidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı, Ders içeriğinin tanıtılması
2. Hafta
Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Duygusal Gelişim
3. Hafta
Kişilik Gelişimi
4. Hafta
Cinsel Gelişim (Uzman Konuk)
5. Hafta
Çocukluk Döneminde Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim
6. Hafta
Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim
7. Hafta
Çocukluk Döneminde Dil, Okuryazarlık ve Okullaşma
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Çocukluk Döneminde Sosyal ve Duygusal Gelişim
10. Hafta
Ergenlik Döneminde Fiziksel Büyüme ve Bilişsel Süreçler
11. Hafta
Ergenlik Döneminde Sosyal Gelişim
12. Hafta
Gelişim Alanlarına Göre Gelişimin Desteklenmesi
13. Hafta
Çocuk Gelişiminde Aile, Akran ve Medya Etkisi
14. Hafta
Çocuk Gelişimi Araştırmaları
15. Hafta
FİNAL SINAVI
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aral, N., Temel, F. (2018). Çocuk Gelişimi. Hedef CS Yayınları; Ankara. Trawick-Swith, J. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim: Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı. Nobel Yayıncılık; Ankara. Erden, M. ve Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi; Ankara. Bayhan, P. ve Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları; Istanbul.? Öztürk Aynal,Ş. (2017). Çocuk Gelişimi I-II. Eğitenkitap Yayınları; Ankara. Doğan, Ö. (2018). Gelişim Kuramları. Hedef CS Yayıncılık; Ankara. Santrock, JW.(2017) Yaşam Boyu Gelişim. Yüksel G. (Çeviri Editörü). Nobel Yayınları; Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Toplam(%)
0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
0
Finalin Başarıya Oranı(%)
100
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
15
15
Toplam İş Yükü
123
Toplam İş Yükü / 30
4,1
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ