Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersin sonunda öğrenciler ana dillerini kullanma becerisi kazanır 2) Yazılı ve sözlü anlatımda Türkçeyi iyi kullanabilmenin yollarını öğrenir. 3) Dilin kuru bir kurallar yığını değil estetik bir yapı olduğunu, yüzyıllardan süzülen deyimleriyle, atasözleriyle, şiir, hikaye, roman ve masallarıyla, sanatçıların elinden çıkan yüksek düzeydeki eserlerle estetik olgunluğa ve mükemmelliğe ulaştığını kavrar. 4) Okuduğu, dinlediği bir metni ya da izlediği bir programı doğru olarak anlayabilmesinin kurallarını öğrenir. 5) Bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON
TÜRK DİLİ I
TÜRK DİLİ II
TÜRK DİL BİLGİSİ 2: BİÇİM BİLGİSİ
DERS TANIMI
Türk dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratmayı, dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmayı, öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hakim kılmayı ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmeyi hedefleyen bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişim, Dil, Kültür İlişkisi
2. Hafta
Türkçenin Güncel Sorunları
3. Hafta
Dünya Dillerinin Sınıflandırılması ve Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri ve Önemi
4. Hafta
Türk Dilinin Tarihi Gelişimi
5. Hafta
Yazım Kuralları
6. Hafta
Yazım Kuralları
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Noktalama İşaretleri
9. Hafta
Ses, Kök ve Ek Bilgisi
10. Hafta
Sözcük Bilgisi
11. Hafta
Cümle Bilgisi
12. Hafta
Paragraf Bilgisi
13. Hafta
Anlatım Bozuklukları
14. Hafta
Anlatım Bozuklukları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu, Türkçe Sözlük (2 cilt), TDK Yayınları Üniversiteler İçin Türk Dili Ders Kitabı (Komisyon) Başkent Üniv. Yayını Aktaş, Şerif-Osman Gündüz, (2003). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara. Fahri Temizyürek- İlhan Erdem, Mehmet Temizkan (2017) Konuşma Eğitimi (sözlü anlatım) PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK Şengezer, Niyazi (2014), Doğru ve Etkili Konuşma Sanatı, Paradigma Akademi yay. .
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
27
27
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ