Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GENÇ EDEBİYATI TRK423 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gençlik- yetişkin ve çocuk edebiyatı kavramlarını karşılaştırır
2) Gençlik edebiyatının özelliklerinden yola çıkarak edebi türleri yorumlar
3) Gençlik edebiyatı örneklerini analiz eder
4) Gençliğin edebiyat-sanat eğilimini tartışır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDünyada ve Türkiye?de gençlik edebiyatının gelişimi; bilişsel, dilsel ve sosyal özellikleri. Genç edebiyatının klasik eserleri. Genç edebiyatında yaygın kullanılan edebi türler(öykü, şiir, roman). Fantastik edebiyat ve gençlere seslenen diğer edebi türler (destan, masal, efsane). Görsel medya ve genç (gençler için çizgi film/ animasyon); e-oyun aracı olarak genç kültürü. Genç edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma- ders izlencesinin dağıtılması
2. Hafta Tarihsel süreç: Gençlik edebiyatının ortaya çıkışı
3. Hafta Dünyada ve Türkiyede Gençlik edebiyatı
4. Hafta Gençlik edebiyatının özellikleri-Yetişkin ve çocuk edebiyatından farkı
5. Hafta Gençlik edebiyatında Türler ve eğilimler
6. Hafta Gençlik edebiyatı üzerine yapılan alan araştırmaları
7. Hafta Örnek eser incelemesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler
10. Hafta Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler
11. Hafta Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler
12. Hafta Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler
13. Hafta Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler
14. Hafta Genel değerlendirme-tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAliye Uslu Üstten, (2018), Gençlik Edebiyatı, Nobel Akadmeik yayıncılık.
Hikmet Asutay, (2020), Gençlik Edebiyatı (Ergen Roman),pegem Akademi yay.
Mustafa Türkyılmaz, (2020), Gençlik Edebiyatı ve Okuma Kültürü (E-Kitap), pegem Akademik yayın.
Sözelti dergisi (Çocuk ve Gençlik Edebiyatı dersisi)
Türk Dili Dergisi- Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı özel sayısı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Kitap Sunuşu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Toplam İş Yükü82
Toplam İş Yükü / 302,73
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3        X
P4       
P5       
P6    X     X
P7        X
P8       
P9      X  
P10        X