DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gençlik- yetişkin ve çocuk edebiyatı kavramlarını karşılaştırır 2) Gençlik edebiyatının özelliklerinden yola çıkarak edebi türleri yorumlar 3) Gençlik edebiyatı örneklerini analiz eder 4) Gençliğin edebiyat-sanat eğilimini tartışır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Dünyada ve Türkiye?de gençlik edebiyatının gelişimi; bilişsel, dilsel ve sosyal özellikleri. Genç edebiyatının klasik eserleri. Genç edebiyatında yaygın kullanılan edebi türler(öykü, şiir, roman). Fantastik edebiyat ve gençlere seslenen diğer edebi türler (destan, masal, efsane). Görsel medya ve genç (gençler için çizgi film/ animasyon); e-oyun aracı olarak genç kültürü. Genç edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma- ders izlencesinin dağıtılması | 2. Hafta | Tarihsel süreç: Gençlik edebiyatının ortaya çıkışı | 3. Hafta | Dünyada ve Türkiyede Gençlik edebiyatı | 4. Hafta | Gençlik edebiyatının özellikleri-Yetişkin ve çocuk edebiyatından farkı | 5. Hafta | Gençlik edebiyatında Türler ve eğilimler | 6. Hafta | Gençlik edebiyatı üzerine yapılan alan araştırmaları | 7. Hafta | Örnek eser incelemesi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler | 10. Hafta | Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler | 11. Hafta | Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler | 12. Hafta | Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler | 13. Hafta | Gençlik edebiyatı eserleri üzerine analizler | 14. Hafta | Genel değerlendirme-tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aliye Uslu Üstten, (2018), Gençlik Edebiyatı, Nobel Akadmeik yayıncılık. Hikmet Asutay, (2020), Gençlik Edebiyatı (Ergen Roman),pegem Akademi yay. Mustafa Türkyılmaz, (2020), Gençlik Edebiyatı ve Okuma Kültürü (E-Kitap), pegem Akademik yayın. Sözelti dergisi (Çocuk ve Gençlik Edebiyatı dersisi) Türk Dili Dergisi- Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı özel sayısı
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Kitap Sunuşu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 82 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |