Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür Kavramını, kültür kaynaklarını ve ögelerini tanımlayabilecek ve kullanabilecek 2) Kültür Aktarımının dil öğretimi içerisindeki yerini belirleyebilecek 3) Dil ve Kültür arasındaki bağın önemini analiz edebilecek 4) Kültürleri aktaracak metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilecek 5) farklı dil ve kültürler arasında karşılaştırmalar yapabilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve öğeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değiş- melerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; milli kültürler; küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders izlencesi hakkında bilgilendirme
2. Hafta
Kültür Kavramı Ve Tanımları: Kültürün oluşumu/ kültür sömürgeciliği/ Kültür değişmeleri
3. Hafta
Kültürel Değerler/ Sosyal Normlar: Örf-adet-gelenek-görenek-töre
4. Hafta
Dil kavramı: Dil Olgusu/ Dil ve Gerçeklik Algısı/ Dilin toplumsallığı/ Dil-kültür ilişkisi/ Kültür Aktarımı/ ?Kültürlenme? kavramı
5. Hafta
Kültür-dilbilim: Karşılaştırmalı kültür ve dil çalışmaları/ Kültürel metinler (mit-efsane) üzerinden kültür dil ilişkisi
6. Hafta
Toplumdilbilim: Dil değişkenleri
7. Hafta
Dil öğretiminde kültürün işlevi: yabancı dil öğretiminde kültürel unsurlar
8. Hafta
VİZE-
9. Hafta
Sunum (kültürel bir materyal üzerinden sınıf içi etkinlik tasarlamak
10. Hafta
Sunum (kültürel bir materyal üzerinden sınıf içi etkinlik tasarlamak
11. Hafta
Sunum (kültürel bir materyal üzerinden sınıf içi etkinlik tasarlamak
12. Hafta
Sunum (kültürel bir materyal üzerinden sınıf içi etkinlik tasarlamak
13. Hafta
Sunum (kültürel bir materyal üzerinden sınıf içi etkinlik tasarlamak
14. Hafta
Sunum (kültürel bir materyal üzerinden sınıf içi etkinlik tasarlamak
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Mehmet KAPLAN, Kültür Ve Dil, İstanbul: Dergah yayınları (1982) Bedia AKARSU, Dil-Kültür Bağlantısı, İstanbul: İnkılap Yayınevi (1998) Bozkurt, GÜVENÇ, İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi (1994) İbrahim KAFESOĞLU, Türk Milli Kültürü, İstanbul: Ötüken Yay. (1998) Şükrü, ÜNALAN, Dil ve Kültür, Ankara: Nobel yayınevi, (2005) G.M. Alimjanova (2016), Karşılaştırmalı Kültür Dilbilim, Ank: Gazi Kitabevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Rapor Hazırlama,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
10
10
Toplam İş Yükü
82
Toplam İş Yükü / 30
2,73
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ