Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA OKURYAZARLIĞI TRK412 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medya okuryazarlığına ilişkin temel kavramları açıklayabilirler.
2) Eleştirel okumanın/izlemenin/dinlemenin temel ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilirler.
3) TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerini inceleyebilir, eleştirebilirler.
4) Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığının içeriğini kullanabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Medya ve medya okuryazarlığının kavram alanı.
2. Hafta Medya okuryazarlığı alanında teorik ve pratik yaklaşımlar.
3. Hafta Bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı, medya eğitimi.
4. Hafta Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, internet, sosyal medya vb.), medyayı doğru anlamak.
5. Hafta Medya okuryazarlığı ve çocuk eğitimi.
6. Hafta Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları.
7. Hafta Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Medya ürünlerinin mesajlarının değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
10. Hafta Medya ürünlerinin mesajlarının değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
11. Hafta TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
12. Hafta TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
13. Hafta Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığı uygulamaları.
14. Hafta Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığı uygulamaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBilici, İbrahim E. (2015). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
Durur, Elif Küçük (2017). Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Siyasal Kitabevi.
İnal, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı. İstanbul: Ütopya Kitabevi.
Pernisco, Nick (2013). Practical Media Literacy. USA: Createspace Independent Publications.
Potter, W. James (2005). Media Literacy. USA: SAGE Publications.
Scheibe, Cyndy ve Rogow, Faith (2011). The Teacher?s Guide to Media Literacy. USA: SAGE Publications.
Şahin, Abdurrahman (2013). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Şimşek, Melda Cinman, Türkoğlu, Nurçay (2014). Medya Okuryazarlğı. İstanbul: Pales Yayınları.
Taşkıran, Nurdan Öncel (2017). Medya Okuryazarlığına Giriş. İstanbul: Umuttepe Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11212
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11717
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3       
P4  X   X   X   X
P5       
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10