Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya okuryazarlığına ilişkin temel kavramları açıklayabilirler. 2) Eleştirel okumanın/izlemenin/dinlemenin temel ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilirler. 3) TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerini inceleyebilir, eleştirebilirler. 4) Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığının içeriğini kullanabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Medya ve medya okuryazarlığının kavram alanı.
2. Hafta
Medya okuryazarlığı alanında teorik ve pratik yaklaşımlar.
3. Hafta
Bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı, medya eğitimi.
4. Hafta
Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, internet, sosyal medya vb.), medyayı doğru anlamak.
5. Hafta
Medya okuryazarlığı ve çocuk eğitimi.
6. Hafta
Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları.
7. Hafta
Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Medya ürünlerinin mesajlarının değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
10. Hafta
Medya ürünlerinin mesajlarının değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
11. Hafta
TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
12. Hafta
TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
13. Hafta
Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığı uygulamaları.
14. Hafta
Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığı uygulamaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bilici, İbrahim E. (2015). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Durur, Elif Küçük (2017). Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Siyasal Kitabevi. İnal, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı. İstanbul: Ütopya Kitabevi. Pernisco, Nick (2013). Practical Media Literacy. USA: Createspace Independent Publications. Potter, W. James (2005). Media Literacy. USA: SAGE Publications. Scheibe, Cyndy ve Rogow, Faith (2011). The Teacher?s Guide to Media Literacy. USA: SAGE Publications. Şahin, Abdurrahman (2013). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. Şimşek, Melda Cinman, Türkoğlu, Nurçay (2014). Medya Okuryazarlğı. İstanbul: Pales Yayınları. Taşkıran, Nurdan Öncel (2017). Medya Okuryazarlığına Giriş. İstanbul: Umuttepe Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
12
12
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
17
17
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ