Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK DİL BİLGİSİ 3: SÖZCÜK BİLGİSİ TRK209 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sözcük türlerini görevleri bakımından karşılaştırır,
2) Sözcük türlerini ayırt eder,
3) Sözcük türleri ve sözcük öbeklerini söz diziminde çözümler,
4) Sözcük türlerine ilişkin uygulamalar yapar,
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTEAD105 Türk Dil Bilgisi I TEAD106 Türk Dil Bilgisi II
DERS TANIMISözcük ve sözcük bilgisi çalışmaları; ad (isim), önad (sıfat), adıl (zamir), belirteç (zarf), eylem (fiil), ilgeç (edat), bağlaç, ünlem ve uygulama çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sözcük, sözcük bilgisi
2. Hafta Sözcüklerde tür ve görev; sözcüklerin sınıflandırılması; yapılarına, görevlerine, anlamlarına göre sözcükler
3. Hafta Adlar (isimler)
4. Hafta Önadlar (sıfatlar)
5. Hafta Adıllar (zamirler)
6. Hafta Belirteçler (zarflar)
7. Hafta Eylemler (fiiller)
8. Hafta VİZE
9. Hafta İlgeçler (edatlar)
10. Hafta Bağlaçlar ve ünlemler
11. Hafta Uygulama çalışmaları
12. Hafta Uygulama çalışmaları
13. Hafta Uygulama çalışmaları
14. Hafta Uygulama çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAksan, D. (2007). Her yönüyle dil ana çizgileriyle dilbilim.(4. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Banguoğlu, T. (2007). Türkçenin grameri. (8. baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Demir, N. (2019). Türkçe cümle bilgisi. Ankara: Altınordu Yayınları.
Ediskun, H. (2003). Türk dilbilgisi. (8. basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Eker, S. (2003). Çağdaş Türk dili. Ankara: Grafiker.
Ergin, M. (1994). Üniversiteler için Türk dili. İstanbul: Bayrak Basım/ Yayım/ Tanıtım.
Gencan, T. (1991). Dilbilgisi Lise: I-II-III. İstanbul: Kanaat Yayınları.
Karaağaç, G. (2017). Türkçenin söz dizimi. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
Karahan, L. (1999). Türkçede söz dizimi -cümle tahlilleri-. Ankara: Akçağ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13113
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Uygulama133
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10