Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ GKE452 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet bağlamındaki sorunları açıklar.
2) Toplumsal cinsiyet eşitlliği bağlamındaki sorunlara çözüm önerileri sunar.
3) Kadınların toplumsal statüsü ve kritik alanlarda yaşadığı sorunları değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders, toplumsal cinsiyet eşitliği bağlamındaki sorunları, eleştirel bir yaklaşımla ele almayı amaçlamaktadır. Ders çerçevesinde toplumsal cinsiyet kimliği ve toplumsallaşma, farklı tarihsel/sosyolojik/felsefi/psikolojik perspektifler açısından kadınların toplumsal statüsü ve eğitim/siyaset/çalışma yaşamı vb. kritik alanlarda kadınların yaşadığı sorunlar incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kavramsal Çerçeve: Toplumsal Cinsiyet Nedir? (Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsiyet rolü, cinsiyet kimliği, toplumsal cinsiyet kalıpyargıları, cinsiyetçilik)
2. Hafta Toplumsal Cinsiyet Temelli Ayrımcılık
3. Hafta Toplumsal Cinsiyete İlişkin Temel Kuramsal Yaklaşımlar
4. Hafta Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri
5. Hafta Kadın ve Erkek Olmanın Sosyal Anlamları
6. Hafta Kadın Erkek Eşitliğinin Hukuksal Boyutu
7. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Ücretli İş Piyasasına Katılım
10. Hafta Medya ve Toplumsal Cinsiyet
11. Hafta Çocuk Evlilikleri
12. Hafta Kadınlara Yönelik Şiddet
13. Hafta Toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı öğretmen eğitimi ve Feminist Pedagojilerin Olanakları
14. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Siyasal Katılım
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArat, N.(1996). Türkiye?de kadınların çalışma yaşamında
karşılaştıkları zorlukların sosyo-kültürel nedenleri. N. Arat (ed.)
Türkiye?de kadın olmak: Kadın sorunlarından kesitler içinde (s.43-
55). İstanbul: Say.
Esen, Y. (2015). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Eğitim.
Tan, M. (2000). Eğitimde Kadın-Erkek Eşitliği ve Türkiye Gerçeği. M.
Tan, Y. Ecevit ve S. S. Üşür (Haz.) Kadın-Erkek Eşitliğine Doğru
Yürüyüş: Eğitim, Çalışma Yaşamı ve Siyaset içinde (s.30).
İstanbul: TÜSİAD.
Tan, M. (2007). Eğitimde cinsiyetçilik: Farkında mıyız? Kadın, 8 Mart,
Eğitim-Sen Bülten Eki (s.15-18). Ankara: Desen.
Tan, M. (2008). Eğitim. M. Tan, Y. Ecevit, S. S. Üşür ve S. Acuner
(Haz.) Türkiye?de toplumsal cinsiyet eşitliği: Sorunlar, öncelikler
ve çözüm önerileri içinde (s.23-105). İstanbul: TÜSİAD-KAGİDER.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Soru-Cevap,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü72
Toplam İş Yükü / 302,4
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10  X   X   X