Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğaçlamanın temel bileşenlerini tiyatro ortamında öğrenir. 2) Doğaçlamanın temel bileşenlerini sunumlar ve örnek okumalar yoluyla deneyimler.
3) Çeşitli ve çok sayıda doğaçlama oyununa katılır.
4) Doğaçlama sahne becerileri gelişir. 5) Tiyatro tarihi hakkında uygulamalı çalışmalar yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Eğitimde Drama
DERS TANIMI
Tiyatronun kökenleri ve kültür ilişkisi, tiyatronun kökeninde yer alan oyun olgusu, oyunun ontolojisi, tragedyanın ve komedyanın doğuşu, dünya tiyatro tarihinde özgün yeri olan oyunların ve yazarların incelenmesi, yaşam kültürü olarak tiyatro sanatı, tiyatro metinleri tartışmaları, tiyatro izleme kültürü edinebilme, oyun tartışmaları ve eleştirileri, doğaçlamanın kökenleri, tiyatro sporu ve uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders Tanıtımı
2. Hafta
Temel Performans Doğaçlaması 1
3. Hafta
Temel Performans Doğaçlaması 2
4. Hafta
Viola Spolin
5. Hafta
Keith Johnston
6. Hafta
Kurgulanmış Tiyatro 1
7. Hafta
Kurgulanmış Tiyatro 2
8. Hafta
Vize Haftası
9. Hafta
Uygulamalı Tiyatro Tarihi 1
10. Hafta
Uygulamalı Tiyatro Tarihi 2
11. Hafta
Tiyatro Provası Olarak Doğaçlama
12. Hafta
Sahne Deneyimi
13. Hafta
Sahne Çalışması
14. Hafta
Sahne Çalışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
40
Diğer
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ