Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE GRAFİK VE ANİMASYON GKE427 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Basit çevrimiçi ve yapay zeka içeren uygulamaları kullanarak 2 ve 3 boyutlu dijital grafik geliştirir.
2) 3 boyutlu modelleme, ışık ve kamera ayarlarını uygulayarak öğrenmeyi kolaylaştıran görseller oluşturur.
3) Çeşitli animasyon programlarını kullanarak web üzerinde gösterilmek üzere 2 boyutlu karakter animasyonları ve kısa filmler oluşturur.
4) Eğitim yazılımlarında ekran kontrollerinde kullanılan buton, renk ve benzeri görsel elemanların tasarımı konusunda tecrübe kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders grafik tasarımı ve kurallarını 2 ve 3 boyutta sunarak öğrencilere pratik beceriler kazandırmayı hedefler. Modellemeden başlayarak, çeşitli animasyon türleri ve bu animasyonların gösterimi için gerekli kamera ve ışık ayarları ile eğitimde kullanılan dikkat çekme ve ilgiyi artırma alanlarında gerekli yerlerde işaret ve ibareler belirterek öğrenmenin daha akıcı ve interaktif olmasını sağlamayı amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Hafta 1 Topografi
2. Hafta Hafta 2 Tasarım ve Renk Teorileri
3. Hafta Hafta 3 Tasarımda Düzen ve Bloklama
4. Hafta Hafta 4 Photoshop Temelleri
5. Hafta Hafta 5 Photoshopla Belge Düzenleme ve Yaratıcılık
6. Hafta Hafta 6 Photoshop Detaylı Araçlar
7. Hafta Hafta 7 Photoshop, çevrimiçi araçlar vb. animasyon
8. Hafta Hafta 7 Blenderla 3 Boyut Modellemenin Temelleri
9. Hafta Hafta 8 Arasınav
10. Hafta Hafta 9 Blenderla 3 Boyut Modellemenin Temelleri
11. Hafta Hafta 10 Blenderla 3 Boyut Modellemenin Temelleri
12. Hafta Hafta 11 Blenderla Materyal ve Doku Oluşturma
13. Hafta Hafta 12 Blender Render ve Işık Ayarları
14. Hafta Hafta 13 Proje Çalışmaları
15. Hafta HAfta 14 Proje Çalışmaları
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHayriye Altural Özkan Blender 3.4: Modelleme Animasyon ve Tasarım Uygulamaları Yayınevi: Akademisyen Kitabevi.
Gordon Fisher (2023) Blender 3D Basics Beginner's Guide. Yayınevi: Packt Publishing
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev420
Proje125
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler4416
Proje12020
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10