DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Basit çevrimiçi ve yapay zeka içeren uygulamaları kullanarak 2 ve 3 boyutlu dijital grafik geliştirir. 2) 3 boyutlu modelleme, ışık ve kamera ayarlarını uygulayarak öğrenmeyi kolaylaştıran görseller oluşturur. 3) Çeşitli animasyon programlarını kullanarak web üzerinde gösterilmek üzere 2 boyutlu karakter animasyonları ve kısa filmler oluşturur. 4) Eğitim yazılımlarında ekran kontrollerinde kullanılan buton, renk ve benzeri görsel elemanların tasarımı konusunda tecrübe kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders grafik tasarımı ve kurallarını 2 ve 3 boyutta sunarak öğrencilere pratik beceriler kazandırmayı hedefler.
Modellemeden başlayarak, çeşitli animasyon türleri ve bu animasyonların gösterimi için gerekli kamera ve ışık ayarları ile eğitimde kullanılan dikkat çekme ve ilgiyi artırma alanlarında gerekli yerlerde işaret ve ibareler belirterek öğrenmenin daha akıcı ve interaktif olmasını sağlamayı amaçlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Hafta 1 Topografi | 2. Hafta | Hafta 2 Tasarım ve Renk Teorileri | 3. Hafta | Hafta 3 Tasarımda Düzen ve Bloklama | 4. Hafta | Hafta 4 Photoshop Temelleri | 5. Hafta | Hafta 5 Photoshopla Belge Düzenleme ve Yaratıcılık | 6. Hafta | Hafta 6 Photoshop Detaylı Araçlar | 7. Hafta | Hafta 7 Photoshop, çevrimiçi araçlar vb. animasyon | 8. Hafta | Hafta 7 Blenderla 3 Boyut Modellemenin Temelleri | 9. Hafta | Hafta 8 Arasınav | 10. Hafta | Hafta 9 Blenderla 3 Boyut Modellemenin Temelleri | 11. Hafta | Hafta 10 Blenderla 3 Boyut Modellemenin Temelleri | 12. Hafta | Hafta 11 Blenderla Materyal ve Doku Oluşturma | 13. Hafta | Hafta 12 Blender Render ve Işık Ayarları | 14. Hafta | Hafta 13 Proje Çalışmaları | 15. Hafta | HAfta 14 Proje Çalışmaları | 16. Hafta | | 17. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hayriye Altural Özkan Blender 3.4: Modelleme Animasyon ve Tasarım Uygulamaları Yayınevi: Akademisyen Kitabevi. Gordon Fisher (2023) Blender 3D Basics Beginner's Guide. Yayınevi: Packt Publishing |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Anlatım,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 4 | 20 | Proje | 1 | 25 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 4 | 16 | Proje | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |