Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE KAPSAYICILIK GKE311 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kapsayıcı Eğitimin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir.
2) Kapsayıcı Eğitim süreçlerini etkileyen makro, küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir.
3) Kapsayıcı Eğitim ile ilgili araştırmalar tasarlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta UNESCO 2030 Hedefleri
3. Hafta Kapsayıcı Eğitim Kavramı
4. Hafta Eğitim Hakkı
5. Hafta Formal Eğitim - İnformal Eğitim
6. Hafta Formal Eğitim Dışında Kalan Gruplar
7. Hafta Formal Eğitim Dışında Kalan Grupları Tanıma
8. Hafta Ara Sınavı
9. Hafta Eğitim ve Kazanımlara Erişim
10. Hafta Formal Eğitim Dışında Kalan Gruplara Eğitim Sunma
11. Hafta Alternatif Eğitim Yaklaşımları
12. Hafta Alternatif Eğitim Yaklaşımları
13. Hafta Eğitim Dışında Kalan Gruplara Eğitim Etkinlikleri Hazırlama
14. Hafta Eğitim Dışında Kalan Gruplarla Araştırma Tasarlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkbaba-Altun, S. (2017). UNESCO 2030 Eğitim Hedeflerinin Türk Eğitimi Hedefleri Açısından Analizi, 187- 192. Ankara: Pegem.
Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri. http://www.unesco.org.tr/Pages/108/156/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6      X
P7     
P8     
P9     
P10