Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kapsayıcı Eğitimin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. 2) Kapsayıcı Eğitim süreçlerini etkileyen makro, küresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. 3) Kapsayıcı Eğitim ile ilgili araştırmalar tasarlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği; kapsayıcı eğitim: tanımı, içeriği ve önemi; kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları; ulusal ve uluslararası mevzuat; kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar; kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri; kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri; kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler; kapsayıcı okul ve sınıf; kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama; kapsayıcı eğitim uygulamaları: öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi; ders tasarlama uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
UNESCO 2030 Hedefleri
3. Hafta
Kapsayıcı Eğitim Kavramı
4. Hafta
Eğitim Hakkı
5. Hafta
Formal Eğitim - İnformal Eğitim
6. Hafta
Formal Eğitim Dışında Kalan Gruplar
7. Hafta
Formal Eğitim Dışında Kalan Grupları Tanıma
8. Hafta
Ara Sınavı
9. Hafta
Eğitim ve Kazanımlara Erişim
10. Hafta
Formal Eğitim Dışında Kalan Gruplara Eğitim Sunma
11. Hafta
Alternatif Eğitim Yaklaşımları
12. Hafta
Alternatif Eğitim Yaklaşımları
13. Hafta
Eğitim Dışında Kalan Gruplara Eğitim Etkinlikleri Hazırlama
14. Hafta
Eğitim Dışında Kalan Gruplarla Araştırma Tasarlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akbaba-Altun, S. (2017). UNESCO 2030 Eğitim Hedeflerinin Türk Eğitimi Hedefleri Açısından Analizi, 187- 192. Ankara: Pegem. Sürdürülebilir Kalkınma 2030 Hedefleri. http://www.unesco.org.tr/Pages/108/156/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir-Kalk%C4%B1nma-2030-Hedefleri.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ