Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU EDS432 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireylerin özelliklerini açıklar.
2) OSB etimiyolojisini açıklar.
3) OSB nedenlerini açıklar.
4) OSB de güncel sağaltım yaklaşımlarını ve öğretim modellerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders otizm spektrum bozukluğunun (OSB) etimiyolojisi, OSB nedenleri, OSB'de güncel sağaltım ve eğitim yaklaşımları konusunda öğrencileri bilgilendirmeyi hedeflemektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bireylerin özellikleri
2. Hafta OSB nedenleri
3. Hafta OSB'li çocukların eğitimleri
4. Hafta OSB'de güncel sağlatım yaklaşımları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARhttps://www.tohumotizm.org.tr/wp-content/uploads/2019/07/Otizm-Spektrum-Bozuklugu-El-Kitabi.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10
Final Sınavına Hazırlık6
Ders Saati21428
Ara Sınava Hazırlık4
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü30
Toplam İş Yükü / 301
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X      
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10