Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nitel araştırma geleneğine ilişkin bir içgörü kazanır 2) Nitel araştırma ile ilgili bir araştırma önerisi hazırlar. 3) Nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Nitel araştırma sürecine ilişkin bilgi ve anlayış kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilimsel Araştırma Paradigmaları
2. Hafta
Nitel Araştırmanın Temelleri/Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
3. Hafta
Nitel Araştırmanın Planlanması
4. Hafta
Nitel Araştırmada Güvenirlik ve Geçerlik
5. Hafta
Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler
6. Hafta
Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri. I. Görüşme
7. Hafta
Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. II. Gözlem
8. Hafta
Nitel Araştırmalarda Veri Toplama Yöntemleri. III. Doküman
9. Hafta
Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
10. Hafta
Durum (Örnek Olay) çalışması
11. Hafta
Retrospektif ve introspektif araştırmalar
12. Hafta
Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması
13. Hafta
Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
14. Hafta
Araştırmaların Sunulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing from Five Approaches. Sage Publications: New Jersey. Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber. (Ed: Turan, S.). Nobel Yayınları: Ankara. Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publication. Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. (2nd ed). Newbury Park, CA: Sage Publication. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık: Ankara.