Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM EDS427 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini bilir.
2) Farklı eğitim sistemlerini farklı açılardan karşılaştırır.
3) Karşılaştırma sonucunda Türk Eğitim Sisteminin özelliklerini analiz eder.
4) Türk Eğitim Sistemine ilişkin öneriler geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIKarşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
3. Hafta Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma
4. Hafta Yapı ve işleyiş açısından farklı eğitim sistemleri
5. Hafta Finansal açıdan eğitim sistemleri
6. Hafta Politik açıdan eğitim sistemleri
7. Hafta Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Farklı ülkelerde öğretmenve yönetici yetiştirmede güncel gelişmeler
10. Hafta Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
11. Hafta Küreselleşme ve uluslararası kuruluşlar
12. Hafta Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar
13. Hafta Türk Eğitim sisteminin analizi
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBakioğlu, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi. Ankara: Nobel
Balcı, Ali. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem .
Moodleda öğretim elemanı tarafından sağlanan okuma metinleri.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati21428
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler188
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X