Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ EDS424 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini kavrayabilir.
2) Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını belirleyebilir.
3) Hastane personeli ile iletişim kurma basamaklarını bilir.
4) Çocuğun tedavi süreçlerindeki gereksinimlerini tespit etme süreçlerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste kronik veya farklı nedenlerle uzun süre hastanelerde tedavi olan çocukların eğitim süreçlerine dair nelerin yapılabileceği tartışılması amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders İzlencesinin Paylaşımı - Çocuk Sağlık Hizmetlerinin Geçmişi
2. Hafta Çocukların Hastanede Yatmalarına Neden Olan Kronik Hastalıklar
3. Hafta Hastanede Yatmanın Çocuklar Açısından Gelişimsel Etkileri
4. Hafta Çocuk ve Aileyi Hastane Yaşantısına Hazırlama
5. Hafta Ölüm Kavramı İle Karşılaşan Çocuklar ve Aileler
6. Hafta Hastane Okulları / Hastanede Yatan Çocukların Eğitimlerinin Desteklenmesi (Türkiye?den ve Dünyadan Örnekler)
7. Hafta Hastane Okulları / Hastanede Yatan Çocukların Eğitimlerinin Desteklenmesi (Türkiye?den ve Dünyadan Örnekler)
8. Hafta Türkiye?de Sağlık Kuruluşlarında Çocuk Gelişimci
9. Hafta Hastanede Yatan Çocuklara Destek Olmak İçin Yapılan
10. Hafta Gönüllü Çalışmalar -LÖSEV
11. Hafta Çocukların Hastane-Doktor ve Hemşire Algıları
12. Hafta Biz Hastanede Yatan Çocuklar ve Aileleri İçin Neler Yapabiliriz?
13. Hafta Biz Hastanede Yatan Çocuklar ve Aileleri İçin Neler Yapabiliriz?
14. Hafta Bibliyoterapi
15. Hafta Hastanede Yatan C?ocuklar I?c?in Farklı Kurum ve Kurulus?lara O?neriler (Öğretmen Adaylarının Grupça Sınıfta Önerilerini Belirlemesi)
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara
Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Diğer160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi31545
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü98
Toplam İş Yükü / 303,26
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10