Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME EDS413 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
3) Hedefler, hedef davranışlar, içerik, öğretme-öğrenme durumları, ölçme değerlendirme durumları ile ilgili kavram ve ilkeleri uygular.
4) Değişik tür ve düzeylerde hedef yazar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIProgram geliştirme ve öğretim ile ilgili temel kavramlar; program türleri ve yaklaşımlar; eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). Programda amaçlar, hedefler, içerik, öğretme-öğrenme durumları ve ölçme-değerlendirme durumları. Öğrenme yaklaşımları; öğretim ilkeleri, öğretim stratejileri; öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi; program değerlendirme gibi konularda bilgi sahibi olma ve beceri geliştirmeye yönelik bir derstir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Ders Tanıtımı
2. Hafta 2. Hafta Program geliştirmede temel kavramlar ve program türleri
3. Hafta 3. Hafta Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4. Hafta 4. Hafta Program geliştirmenin tarihçesi ve Türkiye?de program geliştirme çalışmaları
5. Hafta 5. Hafta Program geliştirmee modelleri, kurullar, komisyonlar
6. Hafta 6. Hafta Programın temel öğeleri: hedefler, hedef davranışlar, kazanımlar
7. Hafta 7. Hafta Programın temel öğeleri: konular ve içerik saptamaya ilişkin yaklaşımlar
8. Hafta 8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta 9. Hafta İçerik seçimi ve program tasarımı
10. Hafta 10. Hafta Öğretme-öğrenme durumları
11. Hafta 11. Hafta Öğrenme yaklaşımları
12. Hafta 12. Hafta Öğretim stratejileri
13. Hafta 13. Hafta Öğretim yöntem ve teknikleri
14. Hafta 14. Hafta Program değerlendirme
15. Hafta 15. Hafta Final Sınavlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBilen, M.(1993). Plandan uygulamaya öğretim (3. baskı). Ankara: TAKAV Yayıncılık.

? Demirel, Ö.(2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (10. baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.

? Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.

? Demirel, Ö. (1992). Türkiye'de program geliştirme uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7).

? Ertürk, S. (1994). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.

? Sönmez, Veysel. (2008). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (14. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.

? Ün-Açıkgöz, K. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme (4. baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler (6. baskı). Ankara: Alkım Yayıncılık.

? Gözütok, F. D. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-386.

? Hunkins, F. P., & Hammill, P. A. (1994). Beyond Tyler and Taba: Reconceptualizing the curriculum process. Peabody Journal of Education, 69(3), 4-18.

? Tanner, D., & Tanner, L. N. (1980). Curriculum development: Theory into practice (p. 30). New York: Macmillan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev115
Diğer160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11010
Etkinlik Geliştirme 21020
Rapor yazma21020
Toplam İş Yükü123
Toplam İş Yükü / 304,1
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10