DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaratıcı düşünebilirler. 2) Problemlere farklı yönlerden bakabilirler. 3) Kendilerini sözlü ya da sözsüz daha iyi ifade edebilirler. 4) Özgüvenleri artar. 5) Empati kurabilirler. 6) Ekip çalışmalarında beceri kazanırlar. 7) İşbirliğine açık olurlar. 8) Tiyatro tekniklerinden eğitimde yararlanebilirler. 9) Dramayı eğitim programına entegre edebilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Eğitimde dramanın tanımı ve önemi | 2. Hafta | Eğitimde dramanın tarihçesi ve kullanıldığı alanlar | 3. Hafta | Eğitimde dramanın temel prensipleri | 4. Hafta | Niçin eğitimde drama | 5. Hafta | Okul için drama izlencesi oluşturma | 6. Hafta | Drama teknikleri ve Yaklaşımlar , drama dersi planlama | 7. Hafta | Dramada uyarıcı kullanımı | 8. Hafta | ARASINAV | 9. Hafta | Isınma çalışmaları | 10. Hafta | Konstantrasyon çalışmaları | 11. Hafta | Uyum çalışmaları | 12. Hafta | Güven çalışmaları | 13. Hafta | Beş duyu çalışmaları -Gözlem çalışmaları | 14. Hafta | Toplu etkileşim çalışmaları-yaratıcılık ve doğaçlama |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Öztürk, A. (2005). Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Redington, C. (1983). Can Theatre Teach. Pergamon Prss Ltd. Mc Caslin, N. (1990). Creative Drama in the Classroom. Longman Ltd.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 2 | 30 | Diğer | 1 | 40 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Ders Planı Geliştirme | 1 | 10 | 10 | Etkinlik Geliştirme | 2 | 10 | 20 | Uygulama | 14 | 2 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |