Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim Antropolojisi alanının temel kavram, konu ve yöntemlerini öğrenir. 2) Farklı kültürlerle ilgili eğitim araştırmalarını inceleyerek, okul, sınıf, müfredat ve öğretmen yetiştirme gibi temel alanlardaki benzerlik ve farklılıkları kavrar. 3) Küresel düzeyde örneklerin yanı sıra, ulusal eğitimimize ilişkin örnekler üzerinden eğitim, öğretim ve öğrenme süreçlerini kültürel bağlamda değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları; eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin sunuşu: içerik, kaynaklar ve değerlendirme kriterleri
2. Hafta
Antropoloji tanımı, tarihsel gelişimi, Antropolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, temel kavramları ve yöntemi
3. Hafta
Sosyo-kültürel antropoloji ve temel yaklaşımlar
4. Hafta
Eğitim Antropolojisinin temel kavramları ve yöntemi
5. Hafta
Kültür kavramı ve kültür sınıflandırmaları, kültürleşme, kültürel değişme
6. Hafta
Eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri
7. Hafta
Kültürler arası farklılaşma ve eğitim
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Okul kültürleri ve etnografileri ve okul iklimi
10. Hafta
Popüler kültür, medya ve eğitim
11. Hafta
Kültürel etkileşim, küreselleşme ve eğitim
12. Hafta
Türk Kültüründe eserlerde eğitim öğeleri, aile yapısı ve kültürleme örnekleri
13. Hafta
Türk aile yapısı ve roller
14. Hafta
Ritüelden kültürlemeye çocuk folklorü
15. Hafta
Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güçlü, M. (2020). Eğitim Antropolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Kongar, E. (2003). Kültür Üzerine. Remzi Kitapevi. Tezcan, M. (2009). Kültürel Antropoloji. Ankara:Maya
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
15
15
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
1
2
2
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
66
Toplam İş Yükü / 30
2,2
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ