Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ EDS407 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim Antropolojisi alanının temel kavram, konu ve yöntemlerini öğrenir.
2) Farklı kültürlerle ilgili eğitim araştırmalarını inceleyerek, okul, sınıf, müfredat ve öğretmen yetiştirme gibi temel alanlardaki benzerlik ve farklılıkları kavrar.
3) Küresel düzeyde örneklerin yanı sıra, ulusal eğitimimize ilişkin örnekler üzerinden eğitim, öğretim ve öğrenme süreçlerini kültürel bağlamda değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIAntropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları; eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin sunuşu: içerik, kaynaklar ve değerlendirme kriterleri
2. Hafta Antropoloji tanımı, tarihsel gelişimi, Antropolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, temel kavramları ve yöntemi
3. Hafta Sosyo-kültürel antropoloji ve temel yaklaşımlar
4. Hafta Eğitim Antropolojisinin temel kavramları ve yöntemi
5. Hafta Kültür kavramı ve kültür sınıflandırmaları, kültürleşme, kültürel değişme
6. Hafta Eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri
7. Hafta Kültürler arası farklılaşma ve eğitim
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Okul kültürleri ve etnografileri ve okul iklimi
10. Hafta Popüler kültür, medya ve eğitim
11. Hafta Kültürel etkileşim, küreselleşme ve eğitim
12. Hafta Türk Kültüründe eserlerde eğitim öğeleri, aile yapısı ve kültürleme örnekleri
13. Hafta Türk aile yapısı ve roller
14. Hafta Ritüelden kültürlemeye çocuk folklorü
15. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGüçlü, M. (2020). Eğitim Antropolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
Kongar, E. (2003). Kültür Üzerine. Remzi Kitapevi.
Tezcan, M. (2009). Kültürel Antropoloji. Ankara:Maya
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11515
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati122
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Toplam İş Yükü66
Toplam İş Yükü / 302,2
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10  X   X   X