Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ EDS405 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk psikolojisinin temel kavramlarını ve tarihçesini tanımlar.
2) Çocukluk dönemi gelişim özelliklerini (bebeklik, ilk/erken çocukluk, son çocukluk) tanımlar.
3) Çocuğun aile, okul ve sosyal yaşantı içindeki konumunu açıklar.
4) Çocukluk döneminde gözlenebilecek uyum problemlerini tanımlar.
5) Çocukluk dönemindeki uyum problemlerini gelişimsel bir perspektifle açıklar.
6) Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGelişim Psikolojisi I-II
DERS TANIMIÇocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ? Giriş
2. Hafta Çocuk psikolojisinin temel kavramları ve tarihçesi
3. Hafta Bebeklik Dönemi Gelişim Özellikleri: Erken Öğrenme, Motor Beceriler, Algısal Kapasite
4. Hafta İlk/Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri
5. Hafta Son Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri
6. Hafta Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim: Piaget ve Vygotsky?nin Kuramsal Perspektifi
7. Hafta Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi, Duygusal Gelişim, Ahlak Gelişimi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çocukluk Dönemi uyum sorunlarına gelişimsel perspektiften yaklaşmak
10. Hafta Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Aile içi güçlükler
11. Hafta Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Okul öncesi ve okul yaşantısıyla ilgili güçlükler
12. Hafta Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Gelişimsel gecikme/geriliğin yarattığı güçlükler-DSM-V Perspektifinden Nörogelişimsel Bozukluklar
13. Hafta Çocukluk Dönemi uyum sorunları: Toplumsal güçlükler
14. Hafta Özel gereksinimli çocuklar ve çocukla çalışırken etik konular
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAmerican Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5) (E. Köroğlu, Çev.). American Psychiatric Pub.
Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs.
Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications.
Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge.
Onur, B. (2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge.
Özer, S. & Özer, K. (2008). Çocuklar bizden, biz çocuklardan öğrenirken. İstanbul: Sistem.
Piaget, J. & Inhelder, B. (2016). Çocuk psikolojisi. Ankara: Pinhan.
Stearns, P. N. (2018). Çocukluğun tarihi. Ankara: Dedalus.
Yörükoğlu, A. (2016). Çocuk ruh sağlığı: çocuğun kişilik gelişimi, yetiştirilmesi ve ruhsal sorunları. İstanbul: Özgür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler11818
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3  X   X   X   X   X   X
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10