Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Metinleri türlerine göre sınıflandırabilirler. 2) Yaratıcı yazma süreçleri ve ürünlerine dair yöntemsel içeriği uygulayabilirler. 3) Türkçe eğitimi için metin seçimi yapabilirler. 4) Türkçe eğitiminde yaratıcı yazma etkinlikleri yaratabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları; yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri; yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri; yaratıcı yazma, yaratıcı yazma ve edebi türler; yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç ve ürün olarak değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Yaratıcı yazma nedir? ?(Ortaokul) Türkçe Dersi Öğretim Programında Yazma ve Yaratıcı Yazma.
2. Hafta
2. Hafta Kurmaca metinlerde tür odaklı yaratıcı yazma uygulamaları.
3. Hafta
3. Hafta Kurmaca metinlerde tür odaklı yaratıcı yazma uygulamaları.
4. Hafta
4. Hafta Anlatmaya dayalı metinler (hikaye edici metinler), kişiler, olay örgüsü, çatışma odaklı yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
5. Hafta
5. Hafta Anlatmaya dayalı metinler (hikaye edici metinler), kişiler, olay örgüsü, çatışma odaklı yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
6. Hafta
6. Hafta Anlatmaya dayalı metinler (hikaye edici metinler), kişiler, olay örgüsü, çatışma odaklı yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
7. Hafta
7. Hafta Anlatmaya dayalı metinler (hikaye edici metinler), mekan, anlatıcı ve dil/anlatım odaklı yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta
9. Hafta Anlatmaya dayalı metinler (hikaye edici metinler), mekan, anlatıcı ve dil/anlatım odaklı yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
10. Hafta
10. Hafta Şiir ve yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
11. Hafta
11. Hafta Şiir ve yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
12. Hafta
12. Hafta Şiir ve yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
13. Hafta
13. Hafta Bilgilendirici/öğretici metinler (deneme, makale, günlük, öz yaşam öyküsü vb.) ve yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
14. Hafta
14. Hafta Bilgilendirici/öğretici metinler (deneme, makale, günlük, öz yaşam öyküsü vb.) ve yaratıcı yazma uygulamaları, Türkçe eğitiminde yararlanma yolları.
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Alkan, Selçuk (2019). Yazma Sanatı ve Yaratıcı Yazma Teknikleri. İstanbul: Mevsimler Kitap yayıncılık. -Gülsoy, Murat (2015). Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Can Yayınları. -Gümüş, Semih (2014). Yazar Olabilir miyim? Yaratıcı Yazarlık Dersleri. İstanbul: Notos Yayınları. -King, Stephen (2016). Yazma Sanatı. İstanbul: Altın Kitaplar. -May, Stephen (2012). Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Optimist Yayınları. -Temizkan, Mehmet (2014). Yaratıcı Yazma Süreci. Ankara Pegem Akademi Yyaıncılık. -Wood, James (2013). Kurmaca Nasıl İşler? (Çev. Ekin Bodur), İstanbul: Sanat ve Kuram Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Soru-Cevap, Eğitim-Uygulama, Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
22
22
Ders Saati
13
2
26
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
34
34
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ