DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dil becerilerinin ölçülmesinde farklı araç ve yöntemleri kullanabilecekler, 2) Dil becerilerinin ölçülmesinde farklı araç ve yöntemler geliştirebileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | EGIT320 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
DERS TANIMI | Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri; dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri; sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri; çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri | 2. Hafta | Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri | 3. Hafta | Dil becerisi öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri | 4. Hafta | Dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler | 5. Hafta | Dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler | 6. Hafta | Okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri | 7. Hafta | Okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri | 8. Hafta | Sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri | 9. Hafta | Sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri | 10. Hafta | Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları | 11. Hafta | Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları | 12. Hafta | Çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bıyıklı, C. vd. (2020). SoruYorum Soru Tiplerine Türkçe Dersinden Örnekler ve Yorumlar. Ankara: Pegem Akademi. Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları. Türkçe Dersi Öğretim Programı http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20195716392253-02-Türkçe%20Öğretim%20Programı%202019.pdf http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_01/20094146_Dort_Beceride_Turkce_Dil_Sinavi_Ocak_2020.pdf |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 0 | 0 | 0 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Dönem Projesi Araştırması | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |