Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ TEAD413 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde kullanılan ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
2) Öğrenci başarısının belirlenmesinde geleneksel ve yeni yaklaşımlar arasındaki farkları açıklar.
3) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) tanır.
4) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları
tanır.



DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIEğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar; her bir beceri alanının ve dilbilgisinin geliştirilmesine ve değerlendirilmesine yönelik uygulamalar; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve notlandırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitim Süreci, Öğrenme, Öğretme ve Öğretim--Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme--Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Geleneksel ve Yeni Yaklaşımlar--Eğitimde Kullanılan Ölçme-Değerlendirme Araçları
2. Hafta Yazılı sınavlar--Kısa cevaplı sınavlar
3. Hafta Doğru-yanlış tipi testler--Çoktan seçmeli testler
4. Hafta Eşleştirmeli testler--Sözlü yoklamalar
5. Hafta Geleneksel (Eski) ve Tamamlayıcı/Alternatif (Yeni) Ölçme Anlayışlarının Karşılaştırılması.
6. Hafta Arasınav haftası
7. Hafta Performans Değerlendirme ve Proje Çalışmaları
8. Hafta Portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası/Seçki Dosyası)--Gözlem ve görüşme
9. Hafta Sözcük ve kavram öğretimi için Kavram Haritası, Sözcük İlişkilendirme Tablosu (KİT)--Beceri alanlarını ölçmeye ve dilbilgisi öğretimine yönelik sınavlar, uygulamalar, etkinlikler
10. Hafta Okuma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri--Dinleme becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri--Konuşma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri--Yazma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri
11. Hafta Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri--Kontrol Listesi--Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik--Tutum ölçekleri
12. Hafta Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
13. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKarasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara
Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. (Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2002).
Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Erkuş, A. (2006). Ölçme ve değerlendirme: kavramlar ve uygulamalar, Ankara: Ekinoks.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev125
Uygulama/Pratik125
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12020
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık000
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler23060
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10