Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitimde kullanılan ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 2) Öğrenci başarısının belirlenmesinde geleneksel ve yeni yaklaşımlar arasındaki farkları açıklar. 3) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) tanır. 4) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar; her bir beceri alanının ve dilbilgisinin geliştirilmesine ve değerlendirilmesine yönelik uygulamalar; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek noktalar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve notlandırılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim Süreci, Öğrenme, Öğretme ve Öğretim--Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme--Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Geleneksel ve Yeni Yaklaşımlar--Eğitimde Kullanılan Ölçme-Değerlendirme Araçları
2. Hafta
Yazılı sınavlar--Kısa cevaplı sınavlar
3. Hafta
Doğru-yanlış tipi testler--Çoktan seçmeli testler
4. Hafta
Eşleştirmeli testler--Sözlü yoklamalar
5. Hafta
Geleneksel (Eski) ve Tamamlayıcı/Alternatif (Yeni) Ölçme Anlayışlarının Karşılaştırılması.
6. Hafta
Arasınav haftası
7. Hafta
Performans Değerlendirme ve Proje Çalışmaları
8. Hafta
Portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası/Seçki Dosyası)--Gözlem ve görüşme
9. Hafta
Sözcük ve kavram öğretimi için Kavram Haritası, Sözcük İlişkilendirme Tablosu (KİT)--Beceri alanlarını ölçmeye ve dilbilgisi öğretimine yönelik sınavlar, uygulamalar, etkinlikler
10. Hafta
Okuma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri--Dinleme becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri--Konuşma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri--Yazma becerisini ölçmeye yönelik sınav örnekleri
11. Hafta
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri--Kontrol Listesi--Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubrik--Tutum ölçekleri
12. Hafta
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
13. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. (Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, 2002). Kutlu, Ö., D. Doğan ve İ. Karakaya. (2008). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi. Ankara: Pegem Akademi. Özçelik, D.A.(1999). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları. Erkuş, A. (2006). Ölçme ve değerlendirme: kavramlar ve uygulamalar, Ankara: Ekinoks.