Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya okuryazarlığına ilişkin temel kavramları açıklayabilirler. 2) Eleştirel okumanın/izlemenin/dinlemenin temel ilkelerini açıklayabilir ve uygulayabilirler. 3) TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerini inceleyebilir, eleştirebilirler. 4) Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığının içeriğini kullanabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Medya ve medya okuryazarlığının kavram alanı.
2. Hafta
2. Hafta Medya okuryazarlığı alanında teorik ve pratik yaklaşımlar.
3. Hafta
3. Hafta Bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı, medya eğitimi.
4. Hafta
4. Hafta Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, internet, sosyal medya vb.), medyayı doğru anlamak.
5. Hafta
5. Hafta Medya okuryazarlığı ve çocuk eğitimi.
6. Hafta
6. Hafta Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları.
7. Hafta
7. Hafta Eleştirel okuma/dinleme/izleme ve uygulamaları.
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta Medya ürünlerinin mesajlarının değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
10. Hafta
10. Hafta Medya ürünlerinin mesajlarının değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
11. Hafta
11. Hafta TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
12. Hafta
12. Hafta TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
13. Hafta
13. Hafta Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığı uygulamaları.
14. Hafta
14. Hafta Türkçe eğitiminde medya okuryazarlığı uygulamaları.
15. Hafta
16. Hafta
1st Week The conceptual field of media and media literacy.
17. Hafta
2nd Week Theoretical and practical approaches in media literacy.
18. Hafta
3rd Week Information society and media literacy, media education.
19. Hafta
4th Week Media tools (television, newspapers, magazines, internet, social media, etc.), understanding the media correctly.
20. Hafta
5th Week Media literacy and child education.
21. Hafta
6th Week Applications of critical reading /listening/watching.
22. Hafta
7th Week Applications of critical reading /listening/watching.
23. Hafta
8th Week Midterm Exam
24. Hafta
9th Week The evaluation and analysis of messages of media products.
25. Hafta
10th Week The evaluation and analysis of messages of media products.
26. Hafta
11th Week The analysis of media products such as advertisements of television, news of newspaper, television programs, web contents.
27. Hafta
12th Week The analysis of media products such as advertisements of television, news of newspaper, television programs, web contents.
28. Hafta
13th Week Media literacy applications in Turkish education.
29. Hafta
14th Week Media literacy applications in Turkish education.
30. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bilici, İbrahim E. (2015). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Durur, Elif Küçük (2017). Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Siyasal Kitabevi. İnal, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı. İstanbul: Ütopya Kitabevi. Pernisco, Nick (2013). Practical Media Literacy. USA: Createspace Independent Publications. Potter, W. James (2005). Media Literacy. USA: SAGE Publications. Scheibe, Cyndy ve Rogow, Faith (2011). The Teacher?s Guide to Media Literacy. USA: SAGE Publications. Şahin, Abdurrahman (2013). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. Şimşek, Melda Cinman, Türkoğlu, Nurçay (2014). Medya Okuryazarlğı. İstanbul: Pales Yayınları. Taşkıran, Nurdan Öncel (2017). Medya Okuryazarlığına Giriş. İstanbul: Umuttepe Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
10
20
Final Sınavına Hazırlık
1
36
36
Ders Saati
2
12
24
Ara Sınava Hazırlık
1
36
36
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ