Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KELİME ÖĞRETİMİ TEAD410 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim becerisi kazanmada söz varlığının yeri ve önemi
2) Türkçe söz varlığının özellikleri
3) Kelime öğrenme-öğretme stratejileri
4) Kelimelerle yaratıcı ifadeler (metafor) üretme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMISöz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Dil, dilbilim, anlambilim, iletişim ve dilbilgisinin temel kavramları
2. Hafta 2. Hafta Dilbilgisi ve sözcük bilgisinin iletişimdeki yeri
3. Hafta 3. Hafta Kök-ek kavramları, kök ve eklerin çeşitleri, yapım ve çekim ekleri
4. Hafta 4. Hafta Sözcük türleri, Yapılarına ve anlamlarına göre sözcükler
5. Hafta 5. Hafta Türkçenin söz varlığı unsurları
6. Hafta 6. Hafta Kelime sıklığı ve yaygınlığı
7. Hafta 7. Hafta Söz varlığı türleri, bağlam
8. Hafta 8. Hafta Ara sınav
9. Hafta 9. Hafta Kelime öğretimi strateji, yöntem ve teknikleri
10. Hafta 10. Hafta Kelime öğretimi strateji, yöntem ve teknikleri uygulamalar
11. Hafta 11. Hafta Kelime grupları
12. Hafta 12. Hafta Kelime grupları
13. Hafta 13. Hafta Yaratıcı, estetik dil çözümlemeleri
14. Hafta 14. Hafta Yaratıcı, estetik dil üretimi uygulamaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. AKSAN, Doğan, 1971, Anlambilimi ve Türk Anlambilimi, Ank.
2. AKSAN Doğan, 2005, Türkçenin Zenginlikleri İncelikleri, Bilgi Yay., Ankara.
3. BALYEMEZ S., 2016, Dilbilgisi Üzerine Çalışmalar, Pegem Y.,Ankara.
4. BANGUOĞLU, Tahsin, 1986, Türkçenin Grameri, TDK Yay., 2. Baskı, Ankara.
5. DEMİR, Nurettin ? E. Yılmaz, 2003, Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara
6. DEMİRCAN, Ömer, 1996, Türkçenin Ses Dizimi, Der Yayınları, İstanbul
7. EKER, Süer, 2005, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yay., 3. Baskı, Ankara
8. ERGİN, Muharrem, 1992, Türk Dil Bilgisi, Özal Mat.,İstanbul
9. GRÖNBECH K. 1995, Türkçenin Yapısı (Çeviren M.Akalın) TDK.Yayınları,Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11515
Ödevler
Uygulama51575
Toplam İş Yükü108
Toplam İş Yükü / 303,6
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10