Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ TÜRK EDEBİYATI 2 TEAD208 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının Türk edebiyatı içindeki yerine dair değerlendirme yapabilirler.
2) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının önemli temsilcilerini tanıtabilirler.
3) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı metinlerini analiz edebilirler.
4) Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatına ait ürünleri Türkçe eğitimi açısından değerlendirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMICumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının genel özellikleri, dönemde ortaya çıkan edebi anlayışlar ve edebi okullar; öykü, roman, şiir vb. edebi türlerden başlıca yapıtların incelenmesi; bu döneme ait başlıca edebiyatçıların belirgin özellikleriyle tanıtılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Derse giriş, izlencenin tanıtılması, Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının genel özellikleri.
2. Hafta 2. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında 1940?lı yıllara kadar olan gelişmeler (Memleket Edebiyatı, Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler); Türk romanı ve öykücülüğü, bu edebi ekollerin başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
3. Hafta 3. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında 1940?lı yıllara kadar olan gelişmeler (Memleket Edebiyatı, Beş Hececiler, Yedi Meşaleciler); Türk romanı ve öykücülüğü, bu edebi ekollerin başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
4. Hafta 4. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında öz-şiir anlayışı; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
5. Hafta 5. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında toplumcu gerçekçilik; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
6. Hafta 6. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında toplumcu gerçekçilik; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında din-merkezli edebiyat anlayışı; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
7. Hafta 7. Hafta Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında din-merkezli edebiyat anlayışı; bu edebi anlayışın başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
8. Hafta 8. Hafta Ara Sınav.
9. Hafta 9. Hafta Garip Hareketi; bu edebi ekolün başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması.
10. Hafta 10. Hafta Modern Türk öykücülüğü ve romanı, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
11. Hafta 11. Hafta Modern Türk öykücülüğü ve romanı, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi. İkinci Yeni Şiiri; bu edebi ekolün başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması.
12. Hafta 12. Hafta İkinci Yeni Şiiri; bu edebi ekolün başlıca edebiyatçılarının belirgin özellikleriyle tanıtılması.
13. Hafta 13. Hafta Türk edebiyatında postmodernist eğilimler, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
14. Hafta 14. Hafta Türk edebiyatında postmodernist eğilimler, edebi metinlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBüyük Türk Klasikleri, XIV Cilt (2002). İstanbul: Ötüken Yayınları.
Enginün, İnci (2015). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları.
Geçgel, Hulusi (2009). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları.
Gür, Alim ve Engin, Ertan (2013). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Kıbrıs, İbrahim (2012). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları.
Moran, Berna (1995). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, III Cilt. İstanbul: İletişim Yayınları.
Kaplan, Mehmet, (2015). Şiir Tahlilleri 2. İstanbul: Dergah Yayınları.
Korkmaz, Ramazan (Ed.) (2016). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10330
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler000
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10