Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ TÜRK EDEBİYATI 1 TEAD207 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecri Ati ve Milli Edebiyat dönemlerinin Türk edebiyatı içindeki yerine dair değerlendirme yapabilirler.
2) Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecri Ati ve Milli Edebiyat dönemleri Türk edebiyatının önemli temsilcilerini tanıtabilirler.
3) Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecri Ati ve Milli Edebiyat dönemlerinin edebi ürünlerini analiz edebilirler.
4) Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecri Ati ve Milli Edebiyat dönemlerinin Türk edebiyatı ait edebi ürünleri Türkçe eğitimi açısından değerlendirebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIYeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar; Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecri Ati ve Milli Edebiyat dönemlerinde Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri, dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecri Ati ve Milli Edebiyat dönemlerinde Türk edebiyatında belli başlı kişilikler ve döneme yön veren toplumsal olaylar. Bu dönemlere ait ve karakteristik özellikler gösteren ürünlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. hafta: Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar. Tanzimat Edebiyatı ve Türk edebiyatında Batılılaşma, Tanzimat Edebiyatının Türk edebiyatı içindeki yeri ve genel özellikleri.
2. Hafta 2. hafta Tanzimat edebiyatının başlıca şair ve yazarları (Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa, Şemsettin Sami, Ahmet Mithat Efendi), eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
3. Hafta 3. hafta: Tanzimat edebiyatının başlıca şair ve yazarları (Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa, Şemsettin Sami, Ahmet Mithat Efendi), eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
4. Hafta 4. hafta: Tanzimat edebiyatının başlıca şair ve yazarları (Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa, Şemsettin Sami, Ahmet Mithat Efendi), eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
5. Hafta 5. hafta: Tanzimat edebiyatının başlıca şair ve yazarları (Recaizade Mahmut Ekrem, Abdülhak Hamit Tahran, Sami Paşazade Sezai), eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
6. Hafta 6. hafta: Servet-i Fünun Edebiyatı, Servet-i Fünun Edebiyatının Türk Edebiyatı içindeki yeri ve genel özellikleri. Servet-i Fünun Edebiyatının başlıca şairleri (Tevfik Fikret, Cenab Şahabettin vb.) eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
7. Hafta 7. hafta: Servet-i Fünun Edebiyatının başlıca şairleri (Tevfik Fikret, Cenab Şahabettin vb.) eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
8. Hafta 8. hafta: Ara Sınav
9. Hafta 9. hafta: Servet-i Fünun Edebiyatının başlıca yazarları (Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf vb.) eserleri; karşılaştırmalı metin incelemeleri, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
10. Hafta 10. hafta: Fecr-i Ati Edebiyatı, genel özellikleri, başlıca şair ve yazarları; Milli Edebiyat dönemi, genel özellikleri, başlıca şair ve yazarları, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
11. Hafta 11. hafta: Milli Edebiyat dönemi, genel özellikleri, başlıca şair ve yazarları, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
12. Hafta 12. hafta: Milli Edebiyat dönemi, genel özellikleri, başlıca şair ve yazarları, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
13. Hafta 13. hafta: Milli Edebiyat dönemi, genel özellikleri, başlıca şair ve yazarları, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
14. Hafta 14. hafta: Milli Edebiyat dönemi, genel özellikleri, başlıca şair ve yazarları, Türkçe eğitiminde metinlerden yararlanma yolları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBüyük Türk Klasikleri, XIV Cilt (2002). İstanbul: Ötüken Yayınları.
Duymaz, Recep (2013). Türk Edebiyatında Milli Edebiyat Dönemi. İstanbul: Akademik Kitaplar Yayınevi.
Enginün, İnci (2016). Yeni Türk Edebiyatı: Tanzimat?tan Cumhuriyet?e (1839-1923). İstanbul: Dergah Yayınları.
Ercilasun, Bilge (1994). Servet-i Fünun'da Edebi Tenkit. Ankara: MEB Yayınları.
Kolcu, Ali İhsan (2014a). Milli Edebiyat 1: Şiir. Erzurum: Salkımsöğüt Yayınları.
Kolcu, Ali İhsan (2014b). Milli Edebiyat 2: Nesir. Erzurum: Salkımsöğüt Yayınları.
Moran, Berna (1995). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, III Cilt. İstanbul: İletişim Yayınları.
Kaplan, Mehmet, (2015). Tevfik Fikret: Devir, Şahsiyet-Eser. İstanbul: Dergah Yayınları.
Kaplan, Mehmet, (2015). Şiir Tahlilleri 1. İstanbul: Dergah Yayınları.
Korkmaz, Ramazan (Ed.) (2016). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları
Parlatır, İsmail (Ed.) (2015). Tanzimat Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Parlatır, İsmail (Ed.) (2016). Servet-i Fünun Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Şen, Cafer (2006). Fecr-i Ati Edebiyatı. Ankara: Gazi Kitabevi.
Tanpınar, Ahmet Hamdi (2017). 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Dergah Yayınları.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10330
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler000
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10