Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkçe özel öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur, 2) Öğrenme ve öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin dil becerilerinin öğretimine yansımalarını değerlendirir, 3) Türkçe öğretimini çeşitli boyutlarıyla ele alarak değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
TEAD108 Dil Eğitiminin Temel Kavramları
DERS TANIMI
Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri; Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel kavramlar
2. Hafta
Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
3. Hafta
Türkçe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
4. Hafta
Türkçe öğretiminin tarihçesi
5. Hafta
Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları
6. Hafta
Okuma becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
7. Hafta
Konuşma becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
8. Hafta
Yazma becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
9. Hafta
Dinleme becerisi ve sınıf içi uygulama örnekleri
10. Hafta
Dil bilgisi öğretimi ve sınıf içi uygulama örnekleri
11. Hafta
Türkçe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
12. Hafta
Etkili bir Türkçe öğretiminin bileşenleri
13. Hafta
Türkçe öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Calp, M. & Calp, Ş. (2016). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi I-II. Ankara: Nobel. Demirel, Ö. (2003). Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem. Dilidüzgün, S. (Ed.).(2016). Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı. Güneş, F. (2017). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem. Güzel, A. & Karatay, H. (2014). Türkçe Öğretimi. Ankara: Akçağ. Kırkkılıç, A. & Akyol, H. (Ed.).(2009). İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem. Öz, F. (2011). Uygulamalı Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı. Özbay, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I. Ankara: Öncü. Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü. T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx (zorunlu) Topçuğlu Ünal, F. (ed.)(2019). Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayınl. Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Akçağ. Yıldız, C. (Ed.). (2013). Yeni Öğretim Programına Göre Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
8
8
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
5
10
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ