DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar geçirdiği aşamaları açıklayabileceklerdir. 2) Edebi eserleri inceleyebilecek, yorumlayabileceklerdir. vezin ve kafiye çeşitlerini karşılaştırabileceklerdir. 3) Edebi sanatların edebi eserlere yansıma şekillerini değerlendirebileceklerdir. 4) Edebi eser inceleme yöntem ve tekniklerini uygulayabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Başlangıcından günümüze Türk edebiyatında dönemler, edebi topluluklar ve sanat anlayışları. Türk
edebiyatında yer alan edebi türler, edebi türlerin içerdiği biçimsel ve yapısal özellikler, edebi sanatlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Hafta Edebi Sanatlar | 2. Hafta | 2. Hafta Edebi Sanatlar | 3. Hafta | 3. Hafta Edebi Sanatlar | 4. Hafta | 4. Hafta Edebiyat Kuramları ve eleştirisi (Yansıtma kuramı ve eleştisi) | 5. Hafta | 5. Hafta Edebiyat Kuramları ve eleştirisi (Anlatımcılık ve alımlamacılık kuramı ve eleştirisi) | 6. Hafta | 6. Hafta Edebiyat Kuramları ve eleştirisi ( Yapısalcılık kuramı ve eleştirisi) | 7. Hafta | 7. Hafta Edebiyat Kuramları ve eleştirisi (Duygusal etki kuramı ve eleştirisi) | 8. Hafta | 8. Hafta Ara Sınav | 9. Hafta | 9. Hafta Eski Yunan ve Latin Edebiyatı/Hümanizm akımı | 10. Hafta | 10. Hafta Klasisizm / Romantizm akımı | 11. Hafta | 11. Hafta Realizm / Naturalizm/Parnasizm akımı | 12. Hafta | 12. Hafta Sembolizm/Empresyonizm/Ekspresyonizm akımı | 13. Hafta | 13. Hafta Kübizm/Fütürizm/Dadaizm/Letrizm akımı | 14. Hafta | 14. Hafta Sürrealizm/Egzistanyalizm/Postmodernizm akımı | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Macit, Muhsin ve Uğur Soldan (2005), Edebiyat Bilgi ve Teorileri, Ankara: Grafiker Yayınları. Türk Dili Yazın Akımları Özel Sayısı, Ocak 1981, Sayı 349. Çetişli, İsmail (2004), Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, Ankara: Akçağ Yayınları. Korkmaz, Ramazan ve diğerleri (2005), Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları. Büyük Türk Klasikleri, 14 Cilt, İstanbul: Ötüken Yayınları. Tanzimat'tan günümüze Türk edebiyatından seçilecek eserler.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |