Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 1 TEAD101 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Edebiyata dair terimleri ve kavramları açıklayabileceklerdir.
2) Edebi eserleri inceleyebilecek, yorumlayabileceklerdir.
3) Edebi akımları ve edebiyat kuramlarını karşılaştırabileceklerdir.
4) Edebi akımların edebi metinlere yansıma şekillerini değerlendirebileceklerdir.
5) Edebi eser inceleme yöntem ve tekniklerini uygulayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIEdebiyat alanının temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler, edebi eserlerin temel özellikleri ve edebi dilin niteliği, edebiyat biliminin dalları ve yöntemleri; edebiyat kuramları, edebi akımlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Edebiyatın tanımı, sanat olarak edebiyat, edebi terimler, edebiyat bilimi ve edebiyat biliminin alt dalları
2. Hafta 2. Hafta Edebiyatın kaynakları ve Türk Edebiyatının tasnifi
3. Hafta 3. Hafta Türk Edebiyatında vezin ve kafiye
4. Hafta 4. Hafta Türk Edebiyatında vezin ve kafiye
5. Hafta 5. Hafta Eski Türk Edebiyatında Nazım Şekilleri
6. Hafta 6. Hafta Türk Halk Edebiyatında Nazım Şekilleri
7. Hafta 7. Hafta Yeni Edebiyatında Nazım Şekilleri
8. Hafta 8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta 9. Hafta Eski Türk Edebiyatında Edebi Türler
10. Hafta 10. Hafta Eski Türk Edebiyatında Edebi Türler
11. Hafta 11. Hafta Türk Halk Edebiyatında Edebi Türler
12. Hafta 12. Hafta Türk Halk Edebiyatında Edebi Türler
13. Hafta 13. Hafta Yeni Türk Edebiyatında Edebi Türler
14. Hafta 14. Hafta Yeni Türk Edebiyatında Edebi Türler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDilçin, Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yayınları, Ankara, 1998.
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul, 2001.
AYTAŞ, Gıyaseddin, Edebiyat Bilgi ve Kuramları, Ankara: İldem Yayınları, 2020.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık11111
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler000
Kitap Sunuşu000
Makale İnceleme000
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10