Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK İŞARET DİLİ GNKE454 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk İşaret Dili (TİD) hakkında genel bilgi edinir.
2) TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir.
3) Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir.
4) TİD kullanarak işitme engelli bireylerle temel düzeyde iletişim kurar.
5) Öğrenci Türk işaret dilini okulda ve toplumda temel düzeyde kullanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİşaret diliyle ilgili temel kavramlar; Türk işaret dili, tarihi ve özellikleri; Türk işaret dilinde harfler; ses bilgisi; işaretin iç yapısı, eşzamanlılık ve ardışıklık; ses bilgisi açısından el alfabesi; işaret dilinde şekil bilgisi, işaretin yapılanışı ve biçimlenişi; sözcük sınıfları ve zamirler; işaret dilinde söz dizimi; sözcük dizilişi, cümle türleri; soru cümleleri; işaret dilinde anlambilim; anlam ve gönderim, anlam türleri, deyimler; Türk işaret dili ile karşılıklı konuşma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta TİD Genel Bilgi, Sağır Kültürü, Gramer Yapısı
2. Hafta TİD Alfabe, Zamirler, Aile- Yakın Çevre ve Akraba Terimleri
3. Hafta Filler, Günlük Konuşma Terimleri
4. Hafta Edat-Sıfat Soru Zamirleri-Ekler
5. Hafta Zaman-Gün-Ay- Yıl- Mevsim Terimleri, Duygu ve Davranış Terimleri- Renkler
6. Hafta Eğitim İle İlgili Terimler,
7. Hafta Coğrafi ve Yön Kavramları-Zıt Kavramlar
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Matematik Terimleri, Sayılar
10. Hafta Bitki ve Hayvan Terimleri
11. Hafta Yiyecek - Meslek ve Unvan Terimleri
12. Hafta Ev- Eşya Kavramları
13. Hafta Şehirler ve Ülkeler
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili - Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press.
Dikyuva, H., Makaroğlu B., Arık E.,(2015) Türk İşaret Dili Dil Bilgisi Kitabı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev230
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22040
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10