Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ GNKE446 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan hakları kavramını bilebilecek,
2) İnsan haklarının tarihi gelişimini ve demokrasi anlayışlarını bilebilecek,
3) Felsefe ve demokrasi eğitimi, eğitimde fırsat eşitliği, demokrasi ve eğitim programı, aile ve demokrasi eğitimi ilişkilerini bilebilecek,
4) Temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi arasındaki ilişkiyi bilebilecek,
5) Demokratik sınıf ortamının gereklerini uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul ve sınıf ortamı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İnsan hakları kavramı, tarihi gelişimi ve insan haklarının türleri
2. Hafta Demokrasi anlayışları, demokrasi ilkeleri
3. Hafta Din-bilim-laiklik-demokrasi
4. Hafta Felsefe ve demokrasi eğitimi
5. Hafta Eğitimde fırsat eşitliği
6. Hafta Demokrasi ve eğitim programı
7. Hafta Aile ve demokrasi eğitimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi
10. Hafta Temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi
11. Hafta Orta öğretim ve demokrasi eğitimi
12. Hafta Yüksek öğretim ve demokrasi eğitimi
13. Hafta Demokratik sınıf ortamı
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Yeşil, R., (2002). Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım
- Gülmez, M., (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. TODAİE Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü88
Toplam İş Yükü / 302,93
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10