DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan hakları kavramını bilebilecek, 2) İnsan haklarının tarihi gelişimini ve demokrasi anlayışlarını bilebilecek, 3) Felsefe ve demokrasi eğitimi, eğitimde fırsat eşitliği, demokrasi ve eğitim programı, aile ve demokrasi eğitimi ilişkilerini bilebilecek, 4) Temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi arasındaki ilişkiyi bilebilecek, 5) Demokratik sınıf ortamının gereklerini uygulayabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul ve sınıf ortamı. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İnsan hakları kavramı, tarihi gelişimi ve insan haklarının türleri | 2. Hafta | Demokrasi anlayışları, demokrasi ilkeleri | 3. Hafta | Din-bilim-laiklik-demokrasi | 4. Hafta | Felsefe ve demokrasi eğitimi | 5. Hafta | Eğitimde fırsat eşitliği | 6. Hafta | Demokrasi ve eğitim programı | 7. Hafta | Aile ve demokrasi eğitimi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi | 10. Hafta | Temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi | 11. Hafta | Orta öğretim ve demokrasi eğitimi | 12. Hafta | Yüksek öğretim ve demokrasi eğitimi | 13. Hafta | Demokratik sınıf ortamı | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - Yeşil, R., (2002). Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım - Gülmez, M., (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. TODAİE Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 88 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |