Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ GNKE442 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilimin tanımını yapar ve bilim ile felsefe arasında ilişki kurar.
2) Bilimsel yöntemi tanımlar.
3) Antik çağ düşünürlerinin felsefesini bilir ve bu döneme ait bilim anlayışını tanımlar, skolastik felsefe ve bilim arasında ilişki kurar.
4) İslam kültür ve coğrafyasında felsefe ve bilimin özelliklerini bilir.
5) Rönesans Avrupası? nda bilim ve felesefenin özelliklerini bilir.
6) Aydınlanma çağında bilim ve felsefenin özelliklerini bilir.
7) Bilimleri sınıflandırır.
8) Bilim ve bilimcilik arasındaki farkı ve etik-din ilişkisini bilir.
9) Bilimde paradigma kavramını anlar ve farklı düşünce okulları hakkında bilgi sahibi olur.
10) 17, 18, 19 ve 20. Yüzyıllarda bilimin gelişimi ve tipik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
11) Bilimde son gelişmeleri ve yaklaşımları bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya'da bilim; Rönesans Avrupası'nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimin tanımı, bilim felsefe ilişkisi ve bilimsel yöntem
2. Hafta Antik çağ düşünürlerinin felsefesi ve bu döneme ait bilim, skolastik felsefe ve bilim
3. Hafta İslam kültür ve coğrafyasında felsefe ve bilim
4. Hafta Mezopotamyada bilim
5. Hafta Rönesans avrupası? nda bilim ve felsefe
6. Hafta Aydınlanma çağında bilim ve felsefe
7. Hafta Genel tekrar ve tartışma
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Bilimlerin sınıflandırılması
10. Hafta Bilim, bilimcilik, etik ve din ilişkileri
11. Hafta Bilim ve paradigma, viyana ve frankfurt düşünce okulları
12. Hafta 17, 18, 19 ve 20. Yüzyıllarda bilim
13. Hafta Bilimde son gelişmeler ve yaklaşımlar
14. Hafta Genel tekrar, tartışma ve dersin kapanışı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, Tübitak Yayınları
- Bilim Felsefesi, Philipp Frank, Say Yayınları
- Bilim Tarihi, John Gribbin, Alfa Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11414
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler188
Toplam İş Yükü88
Toplam İş Yükü / 302,93
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11
P1                     
P2                     
P3                     
P4                     
P5                     
P6                     
P7                     
P8                     
P9                     
P10