Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Topluma hizmet uygulmalarını ve önemini tanımlar. 2) Sosyal sorumluluk projelerine duyarlı olur. 3) Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. 4) Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. 5) Gönüllülük esasına dayalı etkinlikliklerde yer alır. 6) 7) 8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı
3. Hafta
Proje ve Proje Geliştirme Aşamaları
4. Hafta
Sivil toplum kuruluşlarının ziyareti
5. Hafta
Sivil toplum kuruluşlarının ziyareti
6. Hafta
Sivil toplum kuruluşlarının ziyareti
7. Hafta
Topluma Hizmet Projesi Uygulama I. Hafta
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Topluma Hizmet Projesi Uygulama II. Hafta
10. Hafta
Topluma Hizmet Projesi Uygulama III. Hafta
11. Hafta
Topluma Hizmet Projesi Uygulama IV. Hafta
12. Hafta
Projelerin Paylaşılması
13. Hafta
Projelerin tanıtımı ve poster sunumu
14. Hafta
Projelerin tanıtımı ve poster sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Balaban, A. Y., İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin Sivil Toplum Kuruluşlarındaki Gönüllülük Algısı: Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı (TEGV) Örneği. İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (2), 149-169. Cronin, K., ve Perold, H. (2008). Volunteering and social activism: Pathways for participation in human development. United Nations Volunteers (UNV), International Association for Volunteer Effort (IAVE) and World Alliance for Citizen Participation (CIVICUS). Dote, L., Cramer, K., Dietz, N., & Grimm Jr, R. (2006). College Students Helping America. Corporation for national and community service. Ekman, J., & Amna, E. (2012). Political participation and civic engagement: Towards a new typology. Human affairs, 22(3), 283-300. Flanagan, C., & Levine, P. (2010). Civic engagement and the transition to adulthood. The future of children, 159-179. İnanç, B., Bilgin, M. & Atıcı, K.M. (2007). Gelişim Psikolojisi, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Onur, B. (2007). Gelişim Psikolojisi: Çocuk ve Ergen Gelişimi, Ankara: İmge Yayınevi. Keyman, F. (2004). Türkiye?de ve Avrupa?da Sivil Toplum, İstanbul Bilgi Üniversitesi, STK Eğitim ve Araştırma Birimi. Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, (3). Yılmaz, V., & Oy, B. (2014). Türkiye?de gençler ve siyasi katılım: Sosyo-ekonomik statü fark yaratıyor mu? İstanbul Bilgi Üniversitesi, Şebeke Gençlerin Katılımı Projesi Kitapları, (5).