Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI GNKE400 Beşinci Yarıyıl (Güz) 1 + 2 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Topluma hizmet uygulmalarını ve önemini tanımlar.
2) Sosyal sorumluluk projelerine duyarlı olur.
3) Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
4) Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır.
5) Gönüllülük esasına dayalı etkinlikliklerde yer alır.
6)
7)
8)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIToplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı
3. Hafta Proje ve Proje Geliştirme Aşamaları
4. Hafta Sivil toplum kuruluşlarının ziyareti
5. Hafta Sivil toplum kuruluşlarının ziyareti
6. Hafta Sivil toplum kuruluşlarının ziyareti
7. Hafta Topluma Hizmet Projesi Uygulama I. Hafta
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Topluma Hizmet Projesi Uygulama II. Hafta
10. Hafta Topluma Hizmet Projesi Uygulama III. Hafta
11. Hafta Topluma Hizmet Projesi Uygulama IV. Hafta
12. Hafta Projelerin Paylaşılması
13. Hafta Projelerin tanıtımı ve poster sunumu
14. Hafta Projelerin tanıtımı ve poster sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBalaban, A. Y., İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin Sivil Toplum Kuruluşlarındaki Gönüllülük Algısı: Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı (TEGV) Örneği. İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi Dergisi, 30 (2), 149-169.
Cronin, K., ve Perold, H. (2008). Volunteering and social activism: Pathways for participation in human development. United Nations Volunteers (UNV), International Association for Volunteer Effort (IAVE) and World Alliance for Citizen Participation (CIVICUS).
Dote, L., Cramer, K., Dietz, N., & Grimm Jr, R. (2006). College Students Helping America. Corporation for national and community service.
Ekman, J., & Amna, E. (2012). Political participation and civic engagement: Towards a new typology. Human affairs, 22(3), 283-300.
Flanagan, C., & Levine, P. (2010). Civic engagement and the transition to adulthood. The future of children, 159-179.
İnanç, B., Bilgin, M. & Atıcı, K.M. (2007). Gelişim Psikolojisi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Onur, B. (2007). Gelişim Psikolojisi: Çocuk ve Ergen Gelişimi, Ankara: İmge Yayınevi.
Keyman, F. (2004). Türkiye?de ve Avrupa?da Sivil Toplum, İstanbul Bilgi Üniversitesi, STK Eğitim ve Araştırma Birimi. Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, (3).
Yılmaz, V., & Oy, B. (2014). Türkiye?de gençler ve siyasi katılım: Sosyo-ekonomik statü fark yaratıyor mu? İstanbul Bilgi Üniversitesi, Şebeke Gençlerin Katılımı Projesi Kitapları, (5).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik130
Proje110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık133
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı000
Ödevler326
Proje12222
Uygulama11222
Toplam İş Yükü91
Toplam İş Yükü / 303,03
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3               
P4               
P5               
P6               
P7               
P8               
P9               
P10