Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ÖÖG ile ilgili temel kavramları açıklar, 2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar, 3) Farklı ÖÖG olan bireylerin özelliklerini açıklar. 4) ÖÖG olan çocukların öğretmenlerine ve ailelerine çeşitli akademik becerilerini geliştirmeye yönelik rehberlik eder. 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) 15)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) ile ilgili temel kavramlar, her bir öğrenme güçlüğü alanında yer alan öğrencilerin genel özellikleri, öğrenme güçlüğünün nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimine dair genel bilgiler. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dikkatini artırma ve sürdürme ile ilgili stratejiler, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akademik becerilerini geliştirmeye dayalı stratejiler, öğrenme güçlüğü olan yetişkinler ve özellikleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı ve aileleri ile görüşmede dikkat edilecekler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Özgül Öğrenme Güçlüğünün (ÖÖG) tanılanması, türleri ve özellikleri
2. Hafta
ÖÖG nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimleri (okul öncesi)
3. Hafta
ÖÖG olan çocukların okul yılları
4. Hafta
Dikkati sağlama ve sürdürme
5. Hafta
Öğrencinin derse katılımını sağlama, motivasyonu sağlama, bellek ve ilişkisel stratejiler
6. Hafta
Akademik beceri öğretiminde bilişsel ve üst bilişsel strateji öğretimi a) Kendini talimatlandırma
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
b) Hedef koyma c) Kendini izleme d) Kendini pekiştirme
9. Hafta
ÖÖG olan çocukların aileleri ve öğrenme güçlüğü olan yetişkinler
10. Hafta
ÖÖG olan çocuklar ve ailelerinin duygusal açıdan desteklenmesi Konuk: Bora Deveci, Türkiye Disleksi Vakfı Genel Sekreteri, Keçiören RAM Müdürü
11. Hafta
Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı
12. Hafta
Seminer: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Tıbbi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi (5 Aralık 2022 Saat 10:00)
13. Hafta
Kanıt temelli stratejiler
14. Hafta
Final sınavı
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
- Öğretim üyesinin ÖYS?de paylaştığı sunumlar - Öğrenme Güçlüğü Sınıf İçi Destek Eğitim Seti (6 kitap) Editör: E. Rüya Özmen. Eğiten Kitap - Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Editörler: Halime Miray Sümer, Şaziye Seçkin Yılmaz. Anı Yayıncılık. - Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet - Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık. - Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
123
Toplam İş Yükü / 30
4,1
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ