Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ EĞİT457 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) ÖÖG ile ilgili temel kavramları açıklar,
2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar,
3) Farklı ÖÖG olan bireylerin özelliklerini açıklar.
4) ÖÖG olan çocukların öğretmenlerine ve ailelerine çeşitli akademik becerilerini geliştirmeye yönelik rehberlik eder.
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖzgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) ile ilgili temel kavramlar, her bir öğrenme güçlüğü alanında yer alan öğrencilerin genel özellikleri, öğrenme güçlüğünün nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimine dair genel bilgiler. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dikkatini artırma ve sürdürme ile ilgili stratejiler, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akademik becerilerini geliştirmeye dayalı stratejiler, öğrenme güçlüğü olan yetişkinler ve özellikleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı ve aileleri ile görüşmede dikkat edilecekler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özgül Öğrenme Güçlüğünün (ÖÖG) tanılanması, türleri ve özellikleri
2. Hafta ÖÖG nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimleri (okul öncesi)
3. Hafta ÖÖG olan çocukların okul yılları
4. Hafta Dikkati sağlama ve sürdürme
5. Hafta Öğrencinin derse katılımını sağlama, motivasyonu sağlama, bellek ve ilişkisel stratejiler
6. Hafta Akademik beceri öğretiminde bilişsel ve üst bilişsel strateji öğretimi a) Kendini talimatlandırma
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta b) Hedef koyma c) Kendini izleme d) Kendini pekiştirme
9. Hafta ÖÖG olan çocukların aileleri ve öğrenme güçlüğü olan yetişkinler
10. Hafta ÖÖG olan çocuklar ve ailelerinin duygusal açıdan desteklenmesi Konuk: Bora Deveci, Türkiye Disleksi Vakfı Genel Sekreteri, Keçiören RAM Müdürü
11. Hafta Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı
12. Hafta Seminer: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Tıbbi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi (5 Aralık 2022 Saat 10:00)
13. Hafta Kanıt temelli stratejiler
14. Hafta Final sınavı
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Öğretim üyesinin ÖYS?de paylaştığı sunumlar
- Öğrenme Güçlüğü Sınıf İçi Destek Eğitim Seti (6 kitap) Editör: E. Rüya Özmen. Eğiten Kitap
- Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Editörler: Halime Miray Sümer, Şaziye Seçkin Yılmaz. Anı Yayıncılık.
- Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet
- Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21530
Toplam İş Yükü123
Toplam İş Yükü / 304,1
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12Ö13Ö14Ö15
P1                             
P2                             
P3                             
P4                             
P5                             
P6                             
P7                             
P8                             
P9                             
P10