Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI EĞİT456 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Okul dışı öğrenme ortamlarını bilir
2) Formal ve informal eğitim ortamlarını karşılaştırır
3) Okul dışı öğrenme ortamını nasıl geliştirileceğini bilir
4) Okul dışı öğrenme planları yapar
5) Okul dışı öğrenme etkinliklerini hazırlar
6) Okul dışı öğrenme etkinliklerini uygular
7) Okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIOkul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders tanıtımı
2. Hafta Okul dışı öğrenme kavramı
3. Hafta Formal ?informal eğitim
4. Hafta Okul dışı öğrenme ortamları
5. Hafta Öğretimin planlanması
6. Hafta Okul dışı öğrenme etkinliği planlama
7. Hafta Okul dışı öğrenme etkinliği geliştirme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Okul dışı etkinlik uygulama
10. Hafta Okul dışı etkinlik değerlendirme
11. Hafta Okul dışı öğrenme etkinliği ile ilgili sorunlar
12. Hafta Okul dışı öğrenme ile ilgili araştırma tasarlama
13. Hafta Okul dışı öğrenme ile ilgili araştırma yapma
14. Hafta Araştırmaların sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBoriç, G. (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel.
2Küçükahmet, L. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel.
Taşpınar, M. (2012). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje110
Örnek Olay Sunumu140
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler21224
Saha/Alan Araştırması21020
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7             
P8             
P9             
P10