DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okul dışı öğrenme ortamlarını bilir 2) Formal ve informal eğitim ortamlarını karşılaştırır 3) Okul dışı öğrenme ortamını nasıl geliştirileceğini bilir 4) Okul dışı öğrenme planları yapar 5) Okul dışı öğrenme etkinliklerini hazırlar 6) Okul dışı öğrenme etkinliklerini uygular 7) Okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders tanıtımı | 2. Hafta | Okul dışı öğrenme kavramı | 3. Hafta | Formal ?informal eğitim | 4. Hafta | Okul dışı öğrenme ortamları | 5. Hafta | Öğretimin planlanması | 6. Hafta | Okul dışı öğrenme etkinliği planlama | 7. Hafta | Okul dışı öğrenme etkinliği geliştirme | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Okul dışı etkinlik uygulama | 10. Hafta | Okul dışı etkinlik değerlendirme | 11. Hafta | Okul dışı öğrenme etkinliği ile ilgili sorunlar | 12. Hafta | Okul dışı öğrenme ile ilgili araştırma tasarlama | 13. Hafta | Okul dışı öğrenme ile ilgili araştırma yapma | 14. Hafta | Araştırmaların sunumu | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Boriç, G. (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel. 2Küçükahmet, L. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel. Taşpınar, M. (2012). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 10 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 40 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Saha/Alan Araştırması | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |