Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME EĞİT448 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Eğitimde program geliştirmenin temellerini (felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik, ekonomik) açıklar.
3) Eğitimde program geliştirme süreci genel aşamaları (ihtiyaç analizi, hedeflerin belirlenmesi, eğitim durumlarının planlanması, programın denenmesi, programın değerlendirilmesi) ve bu aşamaların içeriğini detaylı olarak değerlendirir.
4) Öğretim programlarının geliştirilmesinde ve uygulanmasında öğretmenin görev ve sorumluluklarını bilerek tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğretmen adaylarının program geliştirme sürecini kavramaları ve tüm aşamalarıyla birlikte bir program geliştirme süreci yürütmeleri beklenmektedir.
DERS İÇERİĞİBu dersin içeriğinde program geliştirme ile ilgili kavramlar; program geliştirme ilkeleri; programın felsefi, psikolojik, sosyal temelleri;MEB öğretim programları; program kuramları, modelleri;programın temel ögeleri; program geliştirmede sorunlar ve yeni yönelimler konuları yer almaktadır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAçıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2.Bilen, Mürüvvet (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Anı Yayıncılık. Ankara.
3.Bloom, Benjamin. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
4.Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Sekizinci Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık
5.Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Diğer150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi3927
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler11010
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10