Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE DRAMA EĞİT446 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaratıcı düşünebilirler.
2) Problemlere farklı yönlerden bakabilirler.
3) Kendilerini sözlü ya da sözsüz daha iyi ifade edebilirler.
4) Özgüvenleri artar.
5) Empati kurabilirler.
6) Ekip çalışmalarında beceri kazanırlar.
7) İşbirliğine açık olurlar.
8) Tiyatro tekniklerinden eğitimde yararlanebilirler.
9) Dramayı eğitim programına entegre edebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDrama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitimde dramanın tanımı ve önemi
2. Hafta Eğitimde dramanın tarihçesi ve kullanıldığı alanlar
3. Hafta Eğitimde dramanın temel prensipleri
4. Hafta Niçin eğitimde drama
5. Hafta Okul için drama izlencesi oluşturma
6. Hafta Drama teknikleri ve Yaklaşımlar , drama dersi planlama
7. Hafta Dramada uyarıcı kullanımı
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Isınma çalışmaları
10. Hafta Konstantrasyon çalışmaları
11. Hafta Uyum çalışmaları
12. Hafta Güven çalışmaları
13. Hafta Beş duyu çalışmaları -Gözlem çalışmaları
14. Hafta Toplu etkileşim çalışmaları-yaratıcılık ve doğaçlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÖztürk, A. (2005). Çocukta Yaratıcılık ve Drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Redington, C. (1983). Can Theatre Teach. Pergamon Prss Ltd.
Mc Caslin, N. (1990). Creative Drama in the Classroom. Longman Ltd.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik130
Örnek Olay Sunumu230
Diğer140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1                 
P2                 
P3                 
P4                 
P5                 
P6                 
P7                 
P8                 
P9                 
P10