Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EĞİT200 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır.
2) Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir.
3) Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar; öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri; öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi; öğretim materyalleri; öğretimin planlanması ve öğretim planları; öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; etkili okulda öğretim, öğrenme ve öğrenmede başarı; sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği
2. Hafta Temel Kavramlar, Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri
3. Hafta Çağımızda ve Gelecekte Öğretim İlkeleri, Neuroscience ve Eğitim
4. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Yapılandırmacılık, İş Birliğine Dayalı Öğrenme
5. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Tam Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme
6. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Gagne Öğrenme Modeli, Öğrenme Stilleri
7. Hafta Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Çoklu Zeka Kuramı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - I Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - II Gösterip Yaptırma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - III Gösteri (Demonstrasyon), Rol Yapma, Mikro Öğretim, Benzetişim
12. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - IV Altı Şapkalı Düşünme, Ekiple Öğrenme, Drama, Sınıf Dışı Öğretim
13. Hafta Proje Çalışması
14. Hafta Proje Çalışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTaşpınar, M. (2017). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1-387.
Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
Reiser, R. A., Dick, W. (1996). Instructional Planning A Guide for Teachers. California:Allyn & Bacon
Kagan, S., Kagan, M. (1998). Multiple Intelligences The Complete MI Book, California: Kagan Cooperative Learning
Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Temiz, N. (2007). KİMİM? 1 Çoklu Zeka Kuramı Okulda ve Sınıfta, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Temiz, N. (2010). KİMİM? 2 Çoklu Zeka Kuramı Evde ve Sınıfta, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Diğer,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11010
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık133
Laboratuvar
Final Sınavı11010
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Proje
Kısa Sınavlar111
Toplam İş Yükü95
Toplam İş Yükü / 303,16
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10