Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Türkçe Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM FELSEFESİ EĞİT130 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimi etkileyen felsefi akımları ile ilgili bilgi sahibi olur.
2) Temel eğitim felsefelerini ve etkilerini tartışır.
3) Kendi mesleğine yönelik bir eğitim felsefesi edinir.
4) Eğitim sistemini felsefi açıdan irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFelsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vd.) eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye?de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Felsefenin temel konuları ve sorun alanları
2. Hafta Varlık/bilgi/ahlak ve değerler felsefesi
3. Hafta Eğitim ?felsefe ilişkisi
4. Hafta İdealizm-Daimicilik
5. Hafta Realizm-Esasicilik
6. Hafta Pragmatizm-İlerlemecillik
7. Hafta Varoluşçuluk-Yeniden kurmacılık
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Batı ve İslam Dünyası Eğitim Görüşleri /Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
10. Hafta Eleştirel/radikal görüşler
11. Hafta Türkiye?de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ?Atatürk?ün eğitim felsefesi
12. Hafta Uygulamalı çalışmalar (film, haber, karikatür vs. incelemesi)
13. Hafta Uygulamalı çalışmalar (film, haber, karikatür vs. incelemesi)
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? Sönmez, V. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık
Law, S. (2007). Felsefe (Görsel rehberler). Ankara: Inkılap Kitabevi
? Ergün, M. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
? Magee, B. (2000). Felsefenin öyküsü. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
? Gerald E. Gutek. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık166
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler339
Toplam İş Yükü79
Toplam İş Yükü / 302,63
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10