Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ EMT454 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Oyun ve oyun türlerini bilir.
2) Matematik öğretiminde oyunun önemini açıklar.
3) Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımları bilir ve açıklar.
4) Matematik için geliştirilen oyunları bilir ve sınıfta uygular.
5) Teknoloji destekli oyun türlerini bilir, geliştirir ve sınıfta uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmaları, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmaları, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmaları beklenmektedir. Bu derste, oyun ve oyun türleri matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zeka oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Oyun ve oyun türleri
2. Hafta Oyun ve oyun türleri
3. Hafta Matematik öğretiminde oyunların önemi
4. Hafta Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
5. Hafta Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
6. Hafta Mantık, matematik, zeka oyunları/bulmacaları
7. Hafta Mantık, matematik, zeka oyunları/bulmacaları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Matematik ve oyun etkileşimi
10. Hafta Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
11. Hafta Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
12. Hafta Kültürel matematik oyunları oyun teorisi
13. Hafta Teknoloji destekli matematik oyunları-Proje sunumu
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKe, F. (2008). A case study of computer gaming for math: Engaged learning from gameplay?. Computers & education, 51(4), 1609-1620.
Kebritchi, M., Hirumi, A., & Bai, H. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers & education, 55(2), 427-443.
Kim, S., & Chang, M. (2010). Computer games for the math achievement of diverse students. Journal of Educational Technology & Society, 13(3), 224.
Bai, H., Pan, W., Hirumi, A., & Kebritchi, M. (2012). Assessing the effectiveness of a 3?D instructional game on improving mathematics achievement and motivation of middle school students. British Journal of Educational Technology, 43(6), 993-1003.
Ke, F. (2013). Computer-game-based tutoring of mathematics. Computers & Education, 60(1), 448-457.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev140
Proje260
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav000
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11010
Proje22040
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2  X        
P3         
P4  X        
P5         
P6        X   X
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10