Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oyun ve oyun türlerini bilir. 2) Matematik öğretiminde oyunun önemini açıklar. 3) Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımları bilir ve açıklar. 4) Matematik için geliştirilen oyunları bilir ve sınıfta uygular. 5) Teknoloji destekli oyun türlerini bilir, geliştirir ve sınıfta uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmaları, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmaları, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmaları beklenmektedir. Bu derste, oyun ve oyun türleri matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zeka oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Oyun ve oyun türleri
2. Hafta
Oyun ve oyun türleri
3. Hafta
Matematik öğretiminde oyunların önemi
4. Hafta
Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
5. Hafta
Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
6. Hafta
Mantık, matematik, zeka oyunları/bulmacaları
7. Hafta
Mantık, matematik, zeka oyunları/bulmacaları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Matematik ve oyun etkileşimi
10. Hafta
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
11. Hafta
Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
12. Hafta
Kültürel matematik oyunları oyun teorisi
13. Hafta
Teknoloji destekli matematik oyunları-Proje sunumu
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ke, F. (2008). A case study of computer gaming for math: Engaged learning from gameplay?. Computers & education, 51(4), 1609-1620. Kebritchi, M., Hirumi, A., & Bai, H. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers & education, 55(2), 427-443. Kim, S., & Chang, M. (2010). Computer games for the math achievement of diverse students. Journal of Educational Technology & Society, 13(3), 224. Bai, H., Pan, W., Hirumi, A., & Kebritchi, M. (2012). Assessing the effectiveness of a 3?D instructional game on improving mathematics achievement and motivation of middle school students. British Journal of Educational Technology, 43(6), 993-1003. Ke, F. (2013). Computer-game-based tutoring of mathematics. Computers & Education, 60(1), 448-457.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
40
Proje
2
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
10
10
Proje
2
20
40
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ