Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE DUYUŞSAL BECERİLER EMT450 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik eğitiminde inanışlar, matematiğe yönelik öz yeterlik inancı, matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum, matematiksel güven, matematik eğitiminde değerler konularını bilir.
2) Matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisini araştırır ve bilişsel beceriler ile birlikte ele alınmasının önemini araştırır.
3) Duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinlikleri inceler, geliştirir ve değerlendirir.
4) Duyuşsal becerilerin geliştirilmesi ile ilgili matematik etkinlikleri planlar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin matematik eğitiminde inanışlar, matematiğe yönelik öz yeterlik inancı, matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum, matematiksel güven, matematik eğitiminde değerler, matematiğin kullanışlılığı, matematiksel yılmazlık ve matematik motivasyonu gibi duyuşsal beceriler hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir. Bu derste, öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisi ve bilişsel beceriler ile birlikte ele alınmasının önemi; duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinliklerin incelenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik eğitiminde inanışlar
2. Hafta Matematik eğitiminde inanışlar
3. Hafta Matematiğe yönelik öz yeterlik inancı
4. Hafta Matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum, matematiksel güven
5. Hafta Matematik eğitiminde değerler ve matematiğin kullanışlılığı
6. Hafta Matematiksel yılmazlık ve matematik motivasyonu
7. Hafta Duyuşsal beceriler
8. Hafta Vize
9. Hafta Matematik eğitiminde duyuşsal beceriler
10. Hafta Öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisi
11. Hafta Öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisi
12. Hafta Duyuşsal becerilerin bilişsel beceriler ile birlikte ele alınmasının önemi
13. Hafta Duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinliklerin incelenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
14. Hafta Duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinliklerin incelenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBacanli, H. (1999). Duyussal Davrants Egitimi. Nobel Yayin Dagitim, AnkaraGoleman, D. (1996) Duygusal Zeka. (Çev. B.S.yüksel) Varlik Yayinlari, istanbuL.
Goleman, D. (1998) isbasmda Duygusal Zeka, Varlik Yayinlari, istanbuL.
Lazarus, P. (1999) "Emotional Intelligence: A Paradigm for Education in the New
Millennium" (22. Uluslararasi Okul Psikolojisi yillik toplantisina sunulan
bildiri metni) Kreuzlingen, isviçre.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14040
Final Sınavına Hazırlık13939
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık12121
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11616
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X    
P2      X   X
P3      X   X
P4      X   X
P5  X   X    
P6      X   X
P7      X   X
P8      X   X
P9  X   X    
P10  X   X