Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik eğitiminde inanışlar, matematiğe yönelik öz yeterlik inancı, matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum, matematiksel güven, matematik eğitiminde değerler konularını bilir. 2) Matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisini araştırır ve bilişsel beceriler ile birlikte ele alınmasının önemini araştırır. 3) Duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinlikleri inceler, geliştirir ve değerlendirir. 4) Duyuşsal becerilerin geliştirilmesi ile ilgili matematik etkinlikleri planlar ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin matematik eğitiminde inanışlar, matematiğe yönelik öz yeterlik inancı, matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum, matematiksel güven, matematik eğitiminde değerler, matematiğin kullanışlılığı, matematiksel yılmazlık ve matematik motivasyonu gibi duyuşsal beceriler hakkında bilgi sahibi olması beklenmektedir. Bu derste, öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisi ve bilişsel beceriler ile birlikte ele alınmasının önemi; duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinliklerin incelenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik eğitiminde inanışlar
2. Hafta
Matematik eğitiminde inanışlar
3. Hafta
Matematiğe yönelik öz yeterlik inancı
4. Hafta
Matematik kaygısı, matematiğe yönelik tutum, matematiksel güven
5. Hafta
Matematik eğitiminde değerler ve matematiğin kullanışlılığı
6. Hafta
Matematiksel yılmazlık ve matematik motivasyonu
7. Hafta
Duyuşsal beceriler
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Matematik eğitiminde duyuşsal beceriler
10. Hafta
Öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisi
11. Hafta
Öğrencilerin matematiğe yönelik duyuşsal becerilerinin öğrenmeye etkisi
12. Hafta
Duyuşsal becerilerin bilişsel beceriler ile birlikte ele alınmasının önemi
13. Hafta
Duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinliklerin incelenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
14. Hafta
Duyuşsal becerilerin geliştirilmesine yönelik sınıf içi etkinliklerin incelenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bacanli, H. (1999). Duyussal Davrants Egitimi. Nobel Yayin Dagitim, AnkaraGoleman, D. (1996) Duygusal Zeka. (Çev. B.S.yüksel) Varlik Yayinlari, istanbuL. Goleman, D. (1998) isbasmda Duygusal Zeka, Varlik Yayinlari, istanbuL. Lazarus, P. (1999) "Emotional Intelligence: A Paradigm for Education in the New Millennium" (22. Uluslararasi Okul Psikolojisi yillik toplantisina sunulan bildiri metni) Kreuzlingen, isviçre.